Vad ska jag göra!?
Min lilla sötis har rymt, jag vet vilket rum och det rummet har helatiden varit stängt.. Men hu hittar man en liten hamster i ett rum FULLT av möbler, instrument, kläder mm.? Jag har finkammat rummet ett flertal gånger men det kan ju hända att hon flyttar på sig helatiden, hon har varit försvunnen i snart tre dagar nu! Är jätteorolig och kan inte sova på nätterna.. Har provar att lägga ut hennes favvomat i några hörn men maten försvinner men hon syns inte till :S Har städat rummet och skruvar isär att instrument men hon är lika försvunnen för det :( Hon är ca 1,5-2 år gammal och ganska lat men hon verkar ändå röra sig mycket, satt tyst en kväll och skulle lyssna efter henne och hörde henne det gjorde jag men vart jag än kollade så var hon inte där.. Jag hittade ett litet bo som hon har gjort inuti en madrassrulle, det är tyvär allt… Det känns som att det inte finns så mycket mer att göra nu, hjälp jag behöver så många tips ni kan komma på jag är helt tom på idéer…
/En orolig hamsterägare
du lägger buren på golvet och så småning om blir den hungrig och kryper in i buren :)
Eller så tar du en hink och lägger upp böcker som en trappa och lägger in lite gooottt i hinken så har du den där snart :)
Hoppas du får ta tag i honom .))

Mina brukar komma fram om man typ trummar med fingrarna i golvet .. precis som dom tror att det är en annan hamster där eller något .. annars brukar jag kunna ropa på mina :/
lägg inte ut mer mat utan ställ ner buren å låt all mat finnas där.
har du tur ser du henne i buren å kan stänga.
ännars gör hamsterfällan med hink å böcker.
tänk på att hon behöver vatten så lägg i buren el hinken gurka, äpplen el liknande.
du kan i boktrappan lägga en ärta på vartannat steg så hon lockas att gå hela vägen upp
Testa att dela upp rummet så att hon inte har så stor yta att röra sej på.

I hörn och små skrymselen brukar hamstrar gärna gå in och lägga sig

jag har alltid fått tipset att stänga alla dörrar till alla rum så kan man utesluta vart hamstern är, men sist när en hamster rymde så provade vi att öppna alla dörrar istället för vi visste inte om hon kunde vara instängd nånstans, så efter två dar så satt hon på en av de andra hamsterburarna i köket. man får hålla koll varje kväll och leta och hålla öron öppna.

Hej!
Nu är hon tillbaka, hon satt i hinken o knaprade på en morot igår runt 21tiden.. gissa om jag blev glad x) Hon såg mest förvirrad och förvånad ut :) Hu, vilken tur! Hinken var ett jättebra tips :D Tackar det ska jag komma ihåg ;)

Åh vad bra att hon kommit tillrätta igen :D
å så bra att hon är hemma igen.
hon hade nog kul på sin lilla upptäcksfärd.nu lär hon nog vara trött å vill sova mkt.
Vad bra att hon hittade hem. De e ju inte lätt att vara liten på jorden :)

Vi hittade min kompis hamster engång, då satt han å tugga på min kompis storebrorsas kompis tår xD
Underbart att hon är tillbaka :)