Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 453 ggr
UlrikaD
0

Storlek?

Om man får en hamsterkull så är det ju ibland så att det är en som är mindre än de andra under uppväxten. Kommer den alltid att vara minst eller växer den ikapp sina syskon med tiden? Man behåller ju kanske bara en i kullen och oftast inte den minsta och sen kan man ju inte jämföra längre fram i tiden. Lite nyfiken på hur det ligger till.

Englatassens
0

Min erfarenhet av mina egna kullar å andra uppfödares på listan, så e det ofta den som e minst (ämmel kallar vi dem) som sedan blir bland de största… så man ska inte stirra sig blind på stl alltid…Glad

Å lika så rexar brukar ju vara bland de minsta, men de rexbebisar som jag sparat har blivit jättar sen i vuxen ålder!

UlrikaD
0

Det är lite spännande att höra. För när jag har valt ut vem som ska stanna ur mina kullar har jag blivit avrådd att spara den som är minst (fastän jag har varit dökär i den) just för att den inte skulle växa ikapp sig. Rex-bebisar har jag tyvärr aldrig haft.

mocchino
0

Men visst finns det även dom som är små som bebisar och som sen faktiskt inte växer ikapp.. Det är lite lotto med det där.. :P

// Nathalie

Ham-Madam
0

jag har haft både ock, dvs små som sen blivit stora som vuxna å såna som alldrig vuxit ikapp syskonen.

det är ett lotteri å slumpen som avgör förutom mat å mkt kärlek

UlrikaD
0

Ska göra mitt eget privata lilla test nu då. Ska behålla en minsting och se vad det blir av henne. Sötast i stan är hon nog ändå.Kyss