Vita flagor??
Om en hamster har som stora vita mjällflagor över hela kroppen mot huden vad är det? han som har det är gammal över 2år. ingen av dom andra har så… kan de bero på åldern? vad kan man göra?
Kan det inte vara mjäll då, då? Eller jag kanske har fel.. Men har h*n torr hud? Då kan det ju bli hudflagor också.
är mjäll farligt? vad kan jag göra?
om han har torr hud kan ja göra nå åt de?
#2 & 3
Jag är inte lika bra på såna här frågor , men du kanske kan vänta lite och se om någon lite mer erfaren svarar?
Det är skorv han fått och det är mycket vanligt bland äldre hamstrar och inget att göra åt. Han mår inte dåligt av det alls.
#5 Ihi det hade jag när jag var liten O.o
Bra att det är ofarligt då ;)
okey va skönt!! ja tänkte om han kunde känna som när vi e torra att de stramar å svider, över hela kroppen! så vart orolig. men de va skönt!
Pröva å ge honom vetegroddsolja!!!
kan de funka?:)
Jag tycker det låter som demodex jag skrev en artikel om :s
är inomhus luften torr kan du ha en burk el skål med vatten i rummet som får stå å dunsta.
okey… ja, ingen annan har minsta prick i pälsen, å han kliar sig inte å verkar inte märka av det alls. han e ju gannal men äter å dricker å så. de enda som är är att han e gammal trött å lite stel. annars verkar han må bra.
Tänkte också på att luften kanske är torr. Ta en vattenspruta, fyll den med vatten å spreja lite över buren nångång om dagen. Det kan funka :)
jag har en landsköldpadda i samma rum som har en stor badbalja med vatten som står jämt. de borde ju oxå fukta ner i så fall?:)