Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2279 ggr
Campells
0

Agility för hamster

Har du en hamster som gillar agility? Läs då!

Min kompis (Matilda) har en dvärghamster (campells) och hon skulle vilja testa agility med Pyret. Har nån av er något bra tips för hur man kan göra en bana, lära de att hoppa osv. Hoppas på svar snabbt :)

MangoPeperoniOwner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.freewebs.com/hamsterowner/bladgrenensagility.htm

mina hamstrar tränar agility med plasthinder för plastdjur. Finns säkert i nån leksaksaffär..

Campells
0

Tack :)

nonisaga
0

mina hamstrar kör agility med små stenar så lägger man på en pinne så blir det ett litet hopphinder:)

Campells
0

Okejj ;)

Bulba
0

Jag har byggt hinder av glass pinnar :D jätte praktiskt :D

Imasy
0

Det går alldeles utmärkt att bygga små hinder av Lego också, det gjorde jag när jag var liten, stal av lillebror för jag tyckte hamstrarna hade större nytta av Lego´t än han ;D

Vintervit
0

Nästa gång jag kommer till farmor så hade jag faktiskt tänkt att ta med mitt gamla lego :) Sedan så har jag hittat lite fler hinder på Olles Leksaker här i stan. Det är typ 4 cm och två cm höga hinder som kostar 169, fast det är lite dyrt tkr jag..

Imasy
0

Då blir det nog betydligt billigare att ta med Lego´t ifrån farmor ;D

nonisaga
0

Nu har jag oxå byggt av glass pinnar det e ett jätte bra tips, funkar perfekt

Vintervit
0

#8, verkligen ;)

Joyo
0

om du har lego elr duplo han du bygga en liten hinder bana tilla gilitin !

Anfa
0

Kul idé! Hur gamla ska dom vara för att börja tror ni?

Bulba
0

#12 Det finns ingen direkt gräns för hur gamla de ska vara men man kan börja lågt i början och sedan höja med tiden. Jag har en hamster som inte tycker det är något roligt alls att hoppa agility så han slipper men sen har jag en klumpis som tycker det är jättekul men hon är inte så duktig =) så kolla om de verkligen tycker det är kul innan  du pushar dom att hoppa högre.