Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 748 ggr
ellenhejj
0

Planerade kullar 2008/2009

Hittade en sån här tråd i en annan grej (råttor) Så jag tänkte att vi kunde ha en här med :) Skriv gärna föräldrar och vad dom har för färg, och vad ungarna ska ha för färger, och när dom ska komma! :) och såklart vart ni bor ifall någon vill tinga!

TiinaN
0

Bra tråd Skrattande

2008;
Vanilla (cinnamon/rö rost kh) x Mera-Merenge (rö rost lh)
En testparning för att se om Vanilla är cinnamon eller rö rost. Parades men misslyckades så ny omparning ska ske snarast möjligt.

2009 än så länge;
Nami (svart skp satin kh) x Joey (svart bandad kh)
Parning i februari och förväntade färger; nf, svart och ev choklad. Bandad, skp och skp vit förväntas komma i denna kull. Satin kommer också.

dunaluva
0

Bra att någon iaf har lagt ut, jag tycker det skulle vara bra att se såhär om man är intresserad av att köpa en menar jag :) ska du sälja någon? och vart finns du? och om du ska sälja, vad kostar dom? ;)

- Ellen

errare humanumest ignoscere divinum.

novas-hamster
0

oki…vårens parningar ser ut som så här =)

V1 Kali ( choklad lh) Paras med Hälsingeskogens Lord brut ( rost bandad lh) : förväntade färger då det är en bb baserad kull blir choklad , rost och caramel.

V3 Ängshöjdens Sentra( silverchoklad) och baloo (choklad)Här är aabb dominant vilket betyder att det kan enbart bli choklad i kullen. ev med silver på.

V5 Isolde ( dove lh) med svart eller cinnamon.

V7 Shila ( silversvart skp rex) med gul hane.

V9 Abigail med champagne eller rost.

Det var de kullarna som fanns på listan för våren sen är det ett långt sommar lov för mina hamstrar ;P

mvh Noomie http://novashamstrar.dinstudio.se

TiinaN
0

#2 Här är min hemsida (finns även om man klickar på mitt namn :P); www.tinyshamster.se.nu. Mer information var jag finns, vad dem kostar och om jag har någon till salu finns på hemsidan xD

Englatassens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag planerar en satin kull…. pappa är Englatassens Q-Tip (Sobel b.ö Lh) och mamman är Englatassens Truly Yours (Sobel Lh/Sa)

Förväntade färger är: Sobel b.ö, Koppar, Creme, Caramel, Sobel.

Kan bli både Satin och Rex!!

Vi bor i Västerås!!

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1827337

Marie/Englatassens

Curlys
0

Curlys Hamsteruppfödning

Planerad parning jan/feb 2009

E. Alladins Escape, nf Lh Satin

U. Silverdalens Mississippi River, cinnamon Lh rex

Förvänatade färger: Normalfärgat, cinnamon, svart, creme

Alla blir långhår, kan bli både i satin och rex.

Jag finns i Södertälje, läs mer på www.annashamstrar.zoomin.se

// Anna - Curlys