misslyckad parning
hejhej
igår kväll var det tänkt att mina hamstrar Benny och Ester skulle få träffas för parning. Ester är ganska precis 4 mån, och Benny är ungefär 3 mån. Hur som hälst var tydligen inte Ester bunstig då så hon hoppade på honom.
så då provade jag nu ikväll ist. och hon avvisade honom inte. MEN på en kvart hade dom inte "gjort nått". Ester hade bakdelen upp i luften typ hela tiden och bara väntade på att Benny skulle "sätta igång" men han var inte det minsta intresserad värkade det som.
Vet han inte vad han förväntas göra? är han för ung? eller tar det så lång tid innan det "händer nått"? ska jag prova igen senare ikväll eller vänta tills nästa gång hon är brunstig?
För det första så tycker jag iallafall att du kan vänta ett par veckor till innan du parar honan över huvudtaget.
Ibland så sätter de igång på en gång, och ibland så är de sega som dina var. Hanen brukar fatta när honan är villig och gör sin grej, men det kan ju vara så att han inte har fattat ännu vad han ska göra?
Ibland kan mina vara tillsammans i 30-60 min innan det händer något. Jag har försökt para 2 honor i 2-3 veckor, och i förrgår vart äntligen en av honorna parad. De har suttit tillsammans som bästa kompisarna och inte alls varit intrresserade av vad jag ville de skulle intressera sig för ;)
okej, då provar jag om några veckor igen och då kanske jag ska låta dom vara tillsammans lite längre?
Så länge de inte slåss så tycker jag du kan ha dem ihop, övervakat då förståss ;)
En del av mina honor har ställt upp sig omgående, medans några andra varit mer fisförnäma av sig divalater och ska bli ordentligt uppvaktade innan de kan släppa till, och det kan ha tagit en halvtimme ibland mer.

Olika honor har olika tider oxå. De flesta brunstar på kvällen. Det kan oxå vara så att hon brunstade ordentligt dagen efter ditt försök. Man får helt enkelt prova sig fram.
högbrunstar hon då brukar hanen vara mkt intreserad å tvätta hennes öron,slicka här å där å sen sätta igång.
vissa honor brunstar på morgonen,andra på dan å vissa på kvällen/natten.
prova dej fram så du hittar rätt tidpunkt