Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 837 ggr
Anett Lindbom
0

Hamsterhus

Är det ngn här som vet vart man kan köpa bra hus till Guldhamstrar, dom som finns ute i affärerna är antingen små plasthus som ingen normalstor guldhamster knappt får plats i eller så är det superdyra trähus med en massa konstigheter på som man knappt har råd att köpa..

Jag har tittat runt på nätet men jag har inte hittat ngt som duger,

Ni som handlar på nätet vart brukar ni köpa era saker till Guldhamstrarna?

Vore man händig så skulle man ju kunna göra egna normala trähus men så händig är inte jag..

[Kamillah]
0

Finns jättebra hemsidor där de säljer hus till hamstrar under "Länkar" ^^

Ham-Madam
0

jag använder kartonger tex cornflakes,skokartonger.

finns bra trähus utan golv i de flesta butiker.

sen finns ju träbroarna. de säljs platta sen böjer man till dom själv. det är grenar som satts ihop med böjbar ståltråd.

ligger runt 40kr. köpte i tisdags en stor till ungarna.

mkr bra med hus/broar då det inte är nåt golv å man bara lätt kan lyfta utan att störa hamstern, sover den så märker den inte att man lyft å varit där å rensat i deras skafferi.Skrattande

[Hamster95]
0

Min hamster har toapapper =)

Englatassens
0

På den tiden då jag hade hus till mina så köpte jag undulat trähus… taket kan man då lyfta på å man kan då hålla rent å ha koll när d har bebbar…Glad

Anett Lindbom
0

Ja undulatholk har jag också fundrat på, eller kanske en parakitholk dom är ju lite större.

Igår när jag städade hos hamstrarna så tänkte jag testa och ta bor Klimpens toffel så att han kunde boa i spånet med en tygtrasa & hushållspapper men då började han bädda & boa in i sin toalett så då tyckte jag så synd om honom så han fick tillbaks sin toffel. Men det är bara det att toffeln börjar bli lite ofräsch nu så han skulle behöva ngt nytt att boa in sig i.

Jag får kika runt lite & se vad jag hittar för ngt.

UlrikaD
0

Jag har trähus utan botten till mina. De älskar de husen. Sen har jag några som kommer in och ut genom dörröppningen ok men det är ändå lite trångt. Till dem har jag borrat upp öppningen lite större bara. Däremot tar jag alltid ut huset strax innan honan ska ha kull. Vill inte att någon bebis ska bli klämd av att mamman råkar putta på huset. Då är det mängder av mjukt hushållspapper som gäller istället.