Hej hopp! Här kommer jag..
Hej hej! Linda heter jag och jag är helt ny här.Jag är 30 år och bor i Stockhom. Jag har 12 råttor och två gerbiler och en hund.
Skaffade mig en hamsterkille från Djurmagazinet i Täby Centrum den 3:e november. Var väl inte riktigt planerat så. Men jag hade en jättefin stoor musbur som var helt ny och stod tom så jag tänkte va sjutton, varför inte? Tänkte bara presentera oss här. Han är jättemysig och trevlig individ fast han heter Pesky
Jag kan tyvärr inte ett jota om färger, men jag antar att han är som en guldhamster ser ut vanligtvis, sån där guldbrun färg typ. Ska lägga in en bild på guldklimpen när jag fått in på datorn så kanske jag kan få lite hjälp med färgbestämning.
Sen undrar jag, är det stor skillnad på zoohamstrar och uppfödarhamstrar i temprament och sånt och ev sjukdomar. Jag har inte så stor koll på hamstersjukdomar heller
Fått för mig att det e ganska friska djur. Hade när jag var yngre och dom levde alltid alldeles för länge för att jag då skulle hinna tröttna på dom, hehe. Men nu är det ingen risk att jag tröttnar.
Har kikat runt på hamster i fokus nu och shit va söta djur ni har allihopa, långhåriga, rexade, massa olika läckra färger….min Pesky kommer kanske skämmas när jag lägger upp bilden för han kommer se för vanlig och trist ut
Men jag älskar honom lite gott för det.

din Pesky är förmodligen en nf (normalfärgad) och det är mååångas favoritfärg, så det är bara att bombadera oss med bilder! och välkommen hit 
Hej och välkommen hit :)
Tack tack :) jag håller på att leta någon vänlig själ på råttor nu som kan tänka sig offra lite tid och ta emot en bild på telen och lägga upp så jag kan visa upp honom *fniss*
Jag vet inte hur gammal han är, jag frågade om hon visste och hon sa dom är nog mellan,… där slutade jag lyssna för jag hade ju ändå inte fått veta nått vettigt kändes det som. Dra till med nått bara ungefär..men han är inte vuxen iaf så mycket ser jag 
Denna rtikel är långt ifrån färdig, men du kanske hittar "din" färg där? :)
ah, han e nog normalfärgad då kanske, fast väldigt lite mörkt i sig tycker jag.. bilder kommer snart, hittade en ängel på råttor som ska hjälpa mig 
Det där ser ut att va en cinnamon tycker jag :)
Har han röda ögon på riktigt eller är det bara blixten?
bilderna är inte av toppkvalitet..tagen me telefonen ni vet…
jo han har röda ögon..eller kanske ruby, kan dom ha det?
dom e inte helt ljusa, men dom är inte svarta iaf :)
Kollade genom färgtråden igen och jag tycker med mitt lekmannaöga att han är mer cinnamon än normalfärgad..Fast öronen? ska dom se ut sånna, e det för att han är så liten än? Dom ser ju ut å sitta halft fel på honom *fniss* han ser helt tokig ut ju
ja, jag satsar då mina pengar på att han är cinnamon ;)
men jag tro ju också det, vem ska vi då få pengar av? *skratt*
Vi kräver Mocchino på skadestånd, eftersom hon i denna tråd försöker sno min prickiga lilla korv ;)
Vi kan dela på en sån där 20 kg´s fodersäck hon skryter om att hon orkar bära ;D
Hahahaha ja det gör vi, höet kan hon behålla själv tihii..kan stöta två morastenar mot varann så det tuttar eld och allt hundkiss från alla hundar torkar i värmen *tihii*
Det lät som en angenäm idé ;D

vilka stora fina öron! 

Hihi… han är ju för söt med sina "dumbo-öron". 
En av mina pojkar här hemma hade sånna där dumbo-öron när han var runt 10-11 veckor gammal… så jag skulle gissa på att din lille Pesky är i "slyngelåldern" när dom växer åt alla möjliga håll och ser allmänt tokiga ut. 
Välkommen hit förresten!
Välkommen hit till att börja med :)
Så söt lille Pesky är, grattis! Han ser helt klart ut att va Cinnamon, å även Korthår om mina ögon inte lurar mej?
ja han e korthår :D

Välkommen hit! Vilken söt iavatar du har, en pink Ona, en av mina favorit petpets på neopets
Och underbart söt hamster med, gillar verkligen öronen på han=)
#20 Ja haha en till neopetare här ser jag. Jag ahr itne loggat in på hundra år för jag har ingen egen dator, mina är säkert svinigt hungriga nu :( jag har bara blumaroos *fniss*
det är en cinnamon.
fick du nåt födelsedatum på honom?
är han från uppfödare så har ofta butikerna ett papper som följer med. fick du inget så ring å kolla, kanske glömde de ge dej det.
många zoobutiksdjur kommer ifrån uppfödare då inte alla butiker tar ifrån grossister.
söt är han å häftigt namn.

#21 ja det är ju det som är så bra, att dom aldrig dör i neopets. bara väääldigt hungriga. jag heter nijmana på neopets om du skulle få för dig att gå in å kika.
#22, ne jag frågade aldrig var han kom ifrån, när hon inte hade koll på när han var född så antog jag att det va från imazoo så jag orkade inte fråga 
#23, åååh ja ska komma ihåg det när jag loggar in igen, hihi..vågar itne göra det än, måste ha tid på mig när jag väl loggar in.. jag heter eeeh
guud va heter jag?? jaa sockerchock heter jag…eller flipper_smash…umher…och nått mer 
Om det är någon som vill ha mig med på msn så får ni gärna lägga till mig, jag har bara råttfolk där upptäckte jag. Skulle gärna vilja ha någon hamsterkunnig där utifall det är något jag behöver ta reda på mer om (eller utifall, det är ganska glasklart att jag behöver lära mig mer, hihi, jag har ju nyss fått hem grabben) min email är iaf linda@shantytown.st så det är bara att lägga till om ni vill offra er :-P

la till dig på msn=) å dina blumaroos på neopets ser inte värst lyckliga ut;)
åååh neeeeej, säg inte så, haha nu mååste jag verkligen in och mata dom, buhuu, må¨ste ta tag i det där, haha…jag får ångest verkligen, jag har varit MANISK verkligen, satt dygnet runt på den där sidan.
Välkommen hit!
Hejsan!! Söt liten krabat du har! ;)

#27 sätt in dom på hotell iaf så slipper du mata dom på, iaf vad är det 27 dar el nåt sånt;)