Hane eller hona?
Ska köpa mig en långhårig hamster (Champagne, Creme, Cinnamon eller Choklad) någongång innan slutet nästa vecka, och skulle helst vilja ha en hane.
Men min kompis hade en han-hamster förut, och på den så "hängde pungen" ut väldigt mycket (det var en korthårig guldhamster). Jag gillar inte riktigt när det ser ut så, så kommer väl antagligen ta en hona istället. Men sticker pungen verkligen ut så mycket på alla hamstrar?
Skaffade honor när jag köpte mina dvärghamstrar, inser nu att detta nog var dumt eftersom de är så pass små. Så skulle väl inte märkts så mycket på hanarna då..
Vad har ni haft för erfarenhet av detta? Visa gärna bilder på hur era han-hamstrar ser ut (:

Är fortfarande inte särskilt övertygad..men vi får väl se vad det blir (;
tycker såhär att retar du dej på pungen så kommer du att gå å kolla å då se den.
köp inte ett kön som du har svårt för då finns risken att hamstern blir lidande. kanske vill du inte hålla på med honom utan han blir sittandes i buren.
välj därför en hona men tänk då på att en hona kan lukta mkt vid brunst ca var 4,e dag.
välj för å nackdelar med båda könen emot varandra å köp det som känns rätt.
ett tips åk hem till en uppfödare som har båda könen å kolla hur de ser ut som vuxna.vissa hanar syns det rejält på ibland å andra mindre.
det ska ju vara kul å trevligt att ha djur.
lycka till med köpet å berätta vad det blev å färg mm.