Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 505 ggr
kozzi-kakan
0

SKADAD!

Hej!

Idag när jag skulle ge min hamster Lillemor mat kom hon ut ur huset och slickade sig på den vänstra fram tassen. Och när hon började gå upptäckte jag att hon knappt tog stöd med den.
Och jag har ingen aning om vad som har hänt, men det är väl så att hon är skadad?

jag vet inte vad jag ska göra är det någon som kan hjälpa mig?

mvh Karin

Imasy
0

har hon kanske gjort illa sig på gallret eller något och är öm?

Ser du några sår?

kozzi-kakan
0

Ja jag tror hon måste ha gjort illa sig på gallret, annars så vet jag inte, och hon är nog ganska öm för när hon ska klättra upp på saker använder hon bara höger tassen så att hon knappt kommer upp.

Jag har inte märkt något sår men jag kanske skulle kolla igen…

:/

kozzi-kakan
0

Vad ska jag göra?

UlrikaD
0

Titta igenom henne ordentligt, både tassen och resten av henne. Hon kan ha klättrat i gallret och ramlat ner. Hon kanske landade fel på tassen. Men kolla resten av henne också så hon inte har slagit sig någon annanstans. Sen så tycker jag att du kan avvakta och hålla koll på henne över natten och se hur hon stödjer på tassen imorgon. I de flesta fall så brukar det gå över ganska snabbt ifall de bara har trampat snett.

kozzi-kakan
0

Okej, vad bra  :) Usch vad jag blev orolig, fasst man ska ju inte pusta ut än.

Resten av henne såg bra ut och tassen också inga sår förutom att hon är väldigt öm.

Du har nog rätt, jag får väl vänta och se tills imorgon. 
Men vad ska jag göra om det i värsta fall händer att hon kansek har blivit värre eller fortfarande är öm?

MickiRosa
0

Om det skulle vara så att hon har brutit tassen så brukar det läka bra av sig självt.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

kozzi-kakan
0

Okej tack så mycket :)