Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1299 ggr
tilda-ville
1

inflammerad och varig i ögat!

Hej! Min dvärghamsters öga har blivit jätte konstigt! Han har det stängt och det rinner var från det. Jag har tvättat med vatten och då blev det bättre, han öppnade sitt öga igen men dagen efter var det likadant igen!

Han har liksom som en grå rand runt hela ögat, det är stängt och jätte kladdigt.

Vad kan det vara? Och vad ska jag göra?

Behöver jag besöka vetrinär?

Snälla hjälp mig!!!!!!!!!!!!

Sara87
1

Vet att det finns några här som brukar göra egen koksaltlösning för att bl.a rengöra kladdiga hamsterögon. Jag vet inte hur man gör, men nåt sånt kanske kan hjälpa? Annars är det bara att fortsätta rengöra med ljummet vatten. Om det inte ger med sej så bör veterinär uppsökas.

MickiRosa
1

jag tycker du ska gå till veterinären och be dom titta på det. för hjälper det inte att tvätta rent så är det kanske en inflammation och det finns bra salvor från veterinären som hjälper mot det.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Imasy
1

Jag tycker också du ska kontakta veterinären, för antagligen måste din hamster ha någon form av läkemedel eftersom det inte ger med sig av sig självt.

Vet även att det finns en liten ögonsalva för människor på apoteket som kostar runt femtiolappen jag har fått till hunden och katterna vid ögon irritation. Den är förvisso receptfri, men jag skulle inte ge den till en hamster utan veterinärs godkännande.