Tapir?
Undrade bara var tapir-nos är? Läste nämligen på SHF att man fick lägre poäng av det på utställningar
Tapir är ett djur med lång smal nos, vilket inte är önskvärt enligt standarden på hamster, så därför har det blivit ett uttryck på hamsterns ansikte ;)
är det sån Mango har? :S
Har du nån bra bild på honom där man ser hans huvud?
Här har du tapir bilder ;)
Men inte såg väl han tapir aktig ut? :)
Nae. Kanske inte . Jag är inte så haj på nosar ;D
Ska du inte ta med honom på en utställning då, och få honom bedömd? :)
Tycker det är så svårt ibland att avgöra på foto, mycket lättare att se i verkligheten ;)
Men dom är nästan alltid jättelångt ifrån motala.

Här har du en hamster som e välfigt tapir liknande.. Hon skulle absolut inte vinna nått på nån utställning! Hon är även överspottad så det skulle inte heller ge så bra poäng.. ;P
Denna bild är ju dock lite missvisande då hon även sträcker sig fram så då får hon ju liite längre nos än vad hon redan har.. Men hon är inte speciellt snygg utställningsmässigt.. :P
// Nathalie

Mango har inte så lång nos men typ sån form på själva "näsan" har han

Han ser lite tapir ut, men det är ju omöjligt att kunna bedömma bara via bilder.
Om du är fundersam så kan du ju prova att ställa, om han har tapir- nos så lär du ju se det i bedömningen.
fast han var mer "tapir" när han var mindre, detta är gamla bilder, nu har han mer "vanlig nos"
och som jag sa i #9 har jag lite för långt till utställning ;)

Jag tror jag har en riktig tapirnäsa i hamsterfamiljen, kan försöka fånga den på bild senare x)