Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 726 ggr
Imasy
0

Svårt att få såld?

Hur upplever ni det att få såld era ungar?

Här har det varit übertrögt att få dem sålda, likadant för djuraffärerna i närheten.

Jag har ju ändå haft både lh och kh i olika färger, så jag tycker ju att jag har haft något för "alla smaker" ;)

Men det är inte direkt så att folk står på kö och slåss om ungarna direkt just nu ;D

[PixelMollan]
0

min senaste kullar (hade två st som föddes den 3 augusti) gick åt som smör nästan. det återstår väl att hur de blir med kullen som föds den 16 november :)

Imasy
0

om allt går enligt planderna nu så kommer jag ha två kullar som är lev klara ett par dagar innan julafton.

Kanske kan det sätta skjuts på försäljningen, men just nu är det äckligt trögt :/

membeel
0

Jag tror att dalarna är hamsterbefriat! Det finns inte ens intresse för dom här. Mina är 4 månader nu och har fortfarande inte flyttat hemifrån :/

Imasy
0

Nä, jag är överbelamrad med burar jag också. Har fler burar med ungar i än vad jag har med vuxna tror jag O_o verkligen ingen vill ha juh :(

Linda3046
0

Ja, det verkar ju som om det inte är lika mycket hamsterfolk längre upp i landet.. Jag bor i Uppsala och när jag praktiserade på en djuraffär varje fredag tyckte jag hamstrarna "försvann" ganska snabbt.

[PixelMollan]
0

samma här nere är de inte heller mycket hamsterfolk

Imasy
0

nej, men jag vet inte om jag inbillar mig, men i sthlm med omnejd så känns det som att butikerna slåss om uppfödarnas djur, och här uppe i norr slåss uppfödarna om butikerna ;D

Achatina
0

Det är absolut lättare att sälja ungar av vilket djurslag som helst från stockholmsområdet till göteborgsområdet och allt där i mellan. När vi flyttade ner till skåne hade vi marsvinsuppfödning, något som vi nästan helt har slutat med nu eftersom det varken finns köpare eller djuraffärer nog att ta emot ungarna. Fast ska man vara smådjursuppfödare i skåne så är det lund/malmö som gäller om man vill kunna sälja ungar annars är det dödsdömt -.-

NelliM
0

Här i Uddevalla är det jättelätt att sälja. Djurmagazinet tar gärna in :)

Englatassens
0

"Peppar peppar ta i trä", men jag har aldrig haft ngra problem…