Bebisar på gång?

Det blev dubbelt.

Ååååh, är det Ylora som Noomie hade innan? Hon är bara SÅÅ vacker 

Japp, det är samma Ylora. Kunde inte motstå sötnosen när jag hälsade på. Och Lex har tjatat på mig att han vill ha en date med en snygging men jag har inte hittat någon som passat honom förräns nu.

Grattis till din Ulltuss!! =) Jag är glad att höra att hon flyttade hem till dig. Gosa med henne från mig.
Kram

Tack Micki, jag är jätteglad för att hon flyttade hit. Hon verkar tycka att jag är helt ok också för så fort jag sätter ner handen i buren springer hon raskt upp hela vägen upp till axeln och sätter sig där och spanar. Och hon blir ganska upprörd på mig när jag sätter ner henne igen, då får jag skäll.

Underbart att höra *smälter* Det är kärlek det!

Har brunstkollat men hon visar inga tecken till det. Lät även Lex sniffa på henne på golvet men han visade inget intresse. Så jag håller tummarna. Ylora har nu döpts om till klättermusen.
Går inte att sticka ner handen i buren för att fylla på mat, byta Sand eller nåt. Det tar 2 sek. så sitter hon på axeln och vägrar gå ner. Och håller jag på med någon annan så försöker hon nästan välta buren i sina försök att komma ur. Men har lärt mig att det går att ha henne på axeln medans man sysslar med de andra så det funkar iallafall. Men iallafall, Ylora klättermus är det nya officiella namnet på tösen.
Hon är en typisk Ulltuss….min Qashmira som är från Micki är med likadan, klättrar upp längs armen för att gosa och komma ut på äventyr. Bra jobbat av Micki att göra såna mysploppar.
Kram!

En vecka kvar ifall allt går som det ska. Ylora har inte visat några tecken på att brunsta iallafall.
åh, är 8 dagar kvar till min hona föder. Håller mina tummar att du får massor fina bäsar och att allt går bra för Ylora.
Kram!

Ja, här håller vi tummarna för fläckig, randigt och rutigt, ha, ha.

Som alla förstått så blev det inga bebisar. Men Ylora har heller inte brunstat efter det så det var lite skumt. Hon och Lex har träffats men de hade tydligen beslutat att "skynda långsamt" med sitt förhållande med bio, promenader, fika osv. Men idag så hade de väl väntat nog för nu har det varit omparning. Och om men får fler bebisar ju mer ihjärdig man är så borde det komma en kull med minst 40 ungar nu.
Hoppas d tog denna ggn då!! Vikken luring…. grrrr…

Idag kom bebisarna!!!
Wow, vad roligt och sort grattis! 
finns det bilder på bebbarna? 

Det är bara 3 bebisar och en av dem ser väldigt klen ut och rör sig knappt.
#18 Ajdå… var det fler från början?

Nej de var bara tre. Däremot är de en massa nu!!
Alla kullar jag har fått har gått snabbt för honan att få. Ylora fick de här tre tidigt idag och vid 12 tiden inatt var de fortfarande bara tre. Nu är det en hel hög bebisar där. Blev så chockad. Gick runt nu och gav alla deras grönsaker och pasta. Och när Ylora reste sig för att se vad jag kom med så bara vimlade det av bebisar. Räknade inte men det var en hel hög. Däremot såg jag den som jag trodde skulle dö tidigare och den var död nu så jag plockade bort den. Det var lätt att se för den var jätteblek och låg vid sidan av. De andra såg jag bara ett mörkrosa vimmel av så där levde alla iallafall. Jisses, jag var inte beredd, blev alldeles chockad och jätteglad!!
Vad bra! har du hunnit räkna dom ännu? kan det ha varit någon unge som var lite tjock som fördröjde "förlossningen"? Du får uppdatera med lite bilder å sånt 
Grattis till kullen :)
Grattis! 
Visst är det häftigt när man tittar ne i boet och det bara myllrar av marsipangrisar! Grattis igen!