Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 6099 ggr
[findusen]
0

blodförgiftning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ozzy o sally är mitt gammelpar som gått ihop i evigheter (känns det som).. de har haft ett par kullar men nu är dom pensionerade och äter sover gosar ..ja allt! tillsammans.
sally är typ blind (grå starr kanske?) på båda ögonen och ozzy har en stor knöl på sidan.. men den har han haft jättelänge, snart ett år skulle jag tro! den är röd och pälslös men han verkar inte bry sig om den och tar sig fram och springer i hjulet o på golvet hur lätt som helst.. så jag har låtit den vara.

men idag så har sally varit jättesur och när dom sprang i marsvinsburen bet hon ozzy först runt nosen o sen satte jag dom i buren för dom skulle lugna sig..då bet hon honom i knölen! dom har inte bråkat innan (kanske när jag satte ihop dom men inte sen dess!)

tyckte iaf att knöen blev mörkare i färgen (åt det svarta h¨llet) vilket den inte var innan ikväll! det blöder inte nu och jag har försökt rengöra lite o så…. och så har jag särat på dom så det inte blir blodbad inatt.
han är pigg och äter och verkar inte ha så ont…

vad tror ni det mörka kan bero på? blodföriftning el nåt liknande? vill gärna låta honom leva tills knölen stör honom eller han blir sämre på något sätt… nu tycker jag fortfarande att han är pigg och glad………..

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den sitter framför höger bakben….

Guldgruvans1
0

Det där ser inte bra ut alls! Jag skulle ringa veterinären i detta fall, det är en tumör skulle jag tro.

UlrikaD
0

Det ser helt klart ut som någonting som inte bör vara där. Veterinären kan möjligtvis ta bort knölen och han kan fortsätta att leva ett tag till. Men ta honom till veterinären direkt.

[findusen]
0

att det är en tumör vet jag..men vet. hade inte kunnat söva honom o ta bort den, han är över 2 år!! har låtit honom va eftersom han inte haft besvär med den…förräns nu när sally bet i den :( ………..

issa83
0

Så hemskt att behöva säga det men det är kanske dags att låta honom få somna in nu då. Jag säger som de andra att det ser ju inte alls bra ut och han har ju ändå fått levt ett långt liv trots den.

Sara87
0

Vilken otäck knöl :/