Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1494 ggr
jessi_twini
0

Burmaterial?

Jag håller på att läsa om hamstrar och undrar vilket burmaterial som passar bäst? I boken står det burspån. Men jag tänkte på att för råttor är inte spån så bra, Men hamstrar kanske tål det bättre? :)

Sara87
0

Spån kan vara dammigt, eller brukar vara det rättare sagt. Det kan alltså ge luftvägsproblem. Men det har aldrig varit ett problem för mina hamstrar men vet att det finns dom som haft svårt för spån, dvs nyser massor å så.
Jag har spån till två av mina, en lh hona å en kh hane, min lh hane har Majsan Remiss kattströ eller Toa-Lätt för att slippa få tovor, det hjälper dock inte helt, men tror nog det är bättre än spån för hans del :P

AnnaCDSG
0

Jag använder träpellets (pressat spån) till min långhåriga hamster.

vekan
0

Använder toa-lätt till hamstern.

Achatina
0

Fast den andra anledning en till att man inte använder det till råttor är ju för att de har lätt att utveckla cancer..

Jag har kattsand till mina.

Bulba
0

Kan man ha torv? som hästar står på?

Imasy
0

Jag har precis gått över till träpellets.

Fungerar finfint. Luktar inte, skräpar inte ner, och mer lättstädat :)

Sara87
0

#5 Ingen aning, nån som har koll på torv?

manda-galler
0

jag har papperspellets som man också kan ha till katter och det är både oparfymert och dammar inte så jag tycker att det är det bästa

[Hamster95]
0

Jag har Toa-Lätt eller All Pet Pine som är träpellets till min lilla kille som är långhårig.Det funkar bättre och luktar min´dre.Dessutom har han slutat å nysa.

jessi_twini
0

Okeej :D Tack för alla svar! =D