Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1601 ggr
Mikis75
0

Åh nej, vilken tabbe!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu sitter jag här och känner mig jättedum. Skäms

Jag blev ju förälskad i en ursöt mörk Nf-tös i djuraffären för ett par veckor sedan. Hon var 4 månader gammal sa dom och ingen hade velat ha henne. Jag kunde inte låta bli att ta med denna sötnos hem, hon fick namnet Darling.

Darling var en ganska skrajsen liten tös eftersom att ingen hade hanterat henne innan. Första veckan lät jag henne vara helt och hållet, sedan började jag sitta med handen i buren utan att röra henne osv. I går var första gången som jag lyckades ha henne i famnen utan att hon verkade rädd.

I dag kunde jag ta upp henne utan problem, jag satte henne på min mage och hon gick lugnt omkring och utforskade. Men… så vände hon rumpan mot mig… och jag får se en PUNG!!! Förvånad

Jag har hela tiden varit helt övertygad om att detta är en tös! Hon/han ser ju precis ut som en tös i pälsen med tofsar bakom öronen och lite smått baktill bara. Han/hon beter sig dessutom som min andra tös gör. Dom i affären sa att det var en tös… och sen har jag inte funderat mer på det. Dumma dumma mig som inte kollade efter ordentligt!

Så nu sitter jag här med 4 hanar och en hona (som fortfarande är bebis) och vill starta uppfödning… jag tror inte att Darlings "tilltänkte make" är så intresserad längre.

Usch, vad ska jag göra nu? Hela min planering raserades av detta. Jag har inte plats att köpa in fler honor, och vill helst inte behöva göra mig av med någon av hanarna. *suckar*

Fy vad pinsamt!

Westis
0

Du kanske kan försöka att omplacera Darling?

Imasy
0

Förlåt att jag sitter och skrattar åt din olycka, men frasen:  jag tror inte att Darlings "tilltänkte make" är så intresserad längre. Lät ganska kul ;)

Hoppas det löser sig för dig, jag har annars en hona till salu TystOskyldig

Westis
0

Man vet ju aldrigOskyldig

Men det lär ju inte bli så många bebbar, hihi.

Imasy
0

Nä, man vet ju faktiskt inte ;) Även om det nu skulle bli ett kärlekspar trots allt så lär de ju inte föröka sig som jag tror Mickis önskar ;D

Westis
0

Nä, kanske inte det mest optimala sättet att bedriva sin uppfödningTungan ute

Mikis75
0

Jo, lite skrattretande är det ju… min kusin fick sig ett gott skratt när hon hör mig i soffan: -Eh, hon har ju en pung!

Men va fasiken ska jag göra? Jo, omplacering måste väl göras på ett eller annat sätt för jag har inte plats eller tid åt fler hamstrar… men nu har jag ju hunnit fästa mig vid "henne".

… och ännu retligare… reggat "Darling" som en hona. Skäms

gulzebra
0

Snabb fråga bara - om du inte har tid eller plats för mer än 5 hamstrar, hur ska du då ha tid och plats för en massa hamsterbebisar som i värsta fall inte ens blir sålda?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Mikis75
0

#7 För tillfället har jag 5 guldhamstrar och 3 dvärghamstrar plus en kull bebisar. Burplats finns till kommande bebisar såklart, de jag inte får sålda lämnas i djuraffären (som jag har pratat med).

Jag har inte planer på att ha någon stor uppfödning, utan mer på hobbynivå… just för att jag verkligen vill ha tid åt alla hamstrar.

Guldgruvans1
0

Är han bandad eller vitmagad? Kanske någon i sthlm är intresserad?

Jättefin är han i alla fall….

Kram!

Asa-N
0

Tyvärr är han bandad, annars hade jag varit intresserad

Mikis75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9 Tack! Han har ett dåligt band tror jag.

Det känns konstigt att skriva "han"… känns fortfarande som att det är en tös. Skäms

Ham-Madam
0

snygg, mörka kindteckningar.

tyvärr lh så inget för mej som letar efter ny kh hane.

hoppas du hittar nytt hem åt snyggingen.

Mirzadancing
0

så synd men  han / hon väldigt snygg ;)

kajsa08
0

Honor finns här säkerligen, kullen föddes 18/10. PM:a om du är intresserad.

Mikis75
0

Jag ska fundera ett tag till på hur jag ska göra. Jag har ju som sagt redan fäst mig vid den här sötnosen… även om jag vart besviken över att hitta pungkulor. ;-)

Mikis75
0

#2 Imasy, är det Doris Doktor du menar? Coolt namn! Sen är jag ju svag för rö rostar. Obestämd

Imasy
0

Japp, lilla doris är nog otingad numer ;) Oskyldig

UlrikaD
0

Han är verkligen supersöt! Här finns det också bebis-honor. Och fler är på gång.Skrattande

Sara87
0

haha, oj då! Vilken otur att det va en hane helt plötsligt. Han är hur som helst jättefin, hoppas du löser det på nåt vis :)