Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 658 ggr
Xanon
0

Transportburs-regler?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Ska till SM den 26 med mina två gerbiltöser, och var ute och köpte en transportbur till töserna. Och den enda modellen som fanns var denna.

Den är 30x20x20 och av märket Karlie. Den är av den modell som SHF kräver, men: Ena långsidan på boxen är välvd. Inte mycket, men lite.

Godkänner SHF denna transportburen?

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Imasy
0

Svaret får du nog säkrast på SHf´s forum ;)

mocchino
0

Jag har för mig att jag har sett såna boxar på uställningarna men jag är inte helt säker men som Imasy säger: Fråga på shf's forum så får du ett korrekt svar! :)

// Nathalie

Xanon
0

Nu har jag fått svar om att modellen är helt okej :)

Ham-Madam
0

tycker dessa boxar lättare går sönder.

mina har spruckit i botten el i den välvda rutan.

Xanon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ajdå, det var lite skit kanske… Vi valde mellan den och ett annat märke, men det andra märket hade en väldigt konstig "Lås-mekanism" som inte såg ut att hålla länge. Plus att den var bökig att öppna, och man kunde inte få ner en näve i luckan utan fick ta bort hela locket, som sitter fätt hårt fast, för att kunna ta in/ut djuren.

Vi köpte våran med en liten skada i ena hörnet, ser ut som en krossad bilruta typ. Man känner inte skadan på insidan eller utsida, och vi fick den 50% billigare. Går den sönder så går den sönder, för 60kr så gör det mig inte något. Glad