Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1652 ggr
Hamstersr2cute
0

Toffie överlever!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åkte till veterinären igår n'r jg plötsligt märkte att toffie började blöda runt svansen. Så vi åkte till akuten, jag kunde verkligen inte vänta tills idag. Vi fick vänta där ganska länge… Kanske 30-40 min. Innan vi alände hade ett par väntat där med sin hund i 3 timmar! Som tur var hände det inte oss.. Men på besöket fick vi reda på att det var själva svansen på henne som blödde. Så vi fick hem antibiotika och sprutor, som vi ska ge henne morgon och kväll peroralt (stavning?) . :) Hennes svans har blivit lite bättre. :) Jag vet att ag borde vara glad att hon inte fick en svår sjukdom, men jag kan bara inte sluta tänka på om hennes svans inte skulle bli bra igen… Då måste vi antingen amputera den, eller låta Toffie fortsätta leva så långt hon kan..
Gråter

Men jag borde nog sluta skriva här, eftersom att det blev så mycket på denna tråd… hoppas jag inte tog er tid!
Kram från lilla mig!

kajsa_karin
0

Vilken tur

Westis
0

Vad skönt att hon är på bättringsvägen!

På djursjukhus kan man verkligen få vänta. Har själv tillbringat _många_ timmar i väntrummet på djursjukhus med min hund nu i sommar.

Men jag är hemskt glad att bo hyfsat nära ett av landets största djurkliniker, de tar alltid emot en med öppna armar när djuren blir sjuka. Dag som natt.

Krya på sig lillaToffie!

Hamstersr2cute
0

#2, oj, vad du har tur som bor så nära! :)
aa, det är skönt att hon förbättras ^^

Kollade nyss på kvittot och såg att de hade stavat fel påvisa små grejer :P
De skrev Tossi istället för Toffie och de skrev fel på våran address: Bratteiskärrsvägen (Brattåskärrvägen)… Aja, man tar det man har x) eller hur man nu säger.. Flört

Hamzter95
0

som sagt tur att hon blev bra Anne :)
Men du väljer väl hellre att dom tar bort svansen på henne än låter henne dö ? :(
Fast stackarn o mista svansen men det får inte hända! allt kommer gå bra <33333

Hamstersr2cute
0

Jag vet inte… Man får väl hoppas att jag inte behöver välja om det inte blir bättre :/ och att amputera svansen är jättedyrt, så jag vet inte.. :(

NadjaFilur
0

Skönt att det blev bättre! Men om du ska låta henne leva så långt hon kan kommer hon lida då? Isånnafall tycker jag att ni ska avliva henne. Men det viktigaste är iallafall att det är bättre :)

Kram Nadja & Filur

Hamstersr2cute
0

#6, njaa… det haar blivit ganska bra nu :) det blöder inte längre och det har läkt lite grann :) gav henne nyss medicinen… och jag tror inte hon haar så ont, hon verkar inte ha det iaf Glad

Sara87
0

Hur kunde det blöda från svansen? Har hon fått ett sår eller?

Hamster-boy
0

vad bra att det gick bra <3

Denna kommentar har tagits bort.
Hamstersr2cute
0

#8, jag vet inte riktigt…hon hade nog fastnat någonstans :/ fíck diagnosen "sår i huden"..

MangoPeperoniOwner
0

Vilken tur. Lycka till i fortsättnigen :)

Hamstersr2cute
0

#12, tack :)

uppdaterar tråden lite…
Jag vaknade kvart i 7 idag för att ge Toffie medicin. Hon ville inte vakna, så jag plockade upp huset. Jag fick en chock! Hela huset var nedblodad! Gråter

Jag har gett henne medicin morgon o kväll, varje dag. Det svarta av svansen har åkt av. Det var nog det som orsakade allt nedblodande, elle rhur man säger…
Gråter Är jätteorolig :(

Sara87
0

Hmm.. Låter inge vidare alls :( Har hon tappat svansen eller hur menar du?

Hamstersr2cute
0

#14, Hennes svans hade svartnat på spetsen, och det var det som åkte av…Gråter.. Ska jag uppsöka veterinären igen kanske..?

[Hamster95]
0

15,det låter som en bra ide!Det kan ju bli en infektion då det kan komma in bakterier i huden!

Sara87
0

#15 Kan nog va idé, om det inte ser ut att läka som det ska eller om hon har ont?

Hamstersr2cute
0

#15, Ve tinte om hon har så mycket ont… Men såret ser inte ut o läka längre :/

Alta
0

#18 Åk till veterinär.

Sara87
0

#18 Kan behövas nån salva som läggs på å kanske nån oral medicin som förhindrar infektioner.

Hamstersr2cute
0

nu var det ett tag sen jag skrev här,
vill bara säga att Toffie blivit bra igen o pälset växt ut igen Skrattande

Snart är hon två år och hon har blivit riktigt lat! hon sover helatiden. har låtit henne springa fritt men då går hon till ett litet hörn och sover… Blir de såhär när de blir äldre? eller är det kanske något fel på henne?

Imasy
0

Jag antar att det är med djur precis som oss människor när vi blir gamla, man blir trött av små ansträngningar ;)

Vad skönt att Toffie blivit bättre! Har missat denna tråd helt, och jag tyckte nästan det lät som om hon fått kallbrand eller nåt :/

Madelene85
0

Oj vilken tur att Toffie blev bra, hoppas det är bra fortfarande. Måste bara säga att jösses vilken sötnos (bilden)!!! Jättesöt verkligen! Glad att hon är bättre Glad

Sara87
0

#21 Glammy gjorde sådär, gick å la sej i sov i soffan, de sista dagarna i sitt liv. Menar inte att din hamster kommer dö snart, bara talar om att jag varit med om det å hon va knappt 2 år gammal. Beror troligtvis på åldern, men kanske bara är naturligt :)