Rex, går dessa att sälja?
Ni som får fram rex i era kullar, upplever ni att det går lättare eller svårare att få dem sålda?
Om de inte hamnar hos någon annan uppfödare, är det svårare att "bli av med" dem till djuraffär/privatperson?
Eller upplever ni att det är någon speciell färg/hårlag/teckning osv som går speciellt bra respektive dåligt?

Det har aldrig varit några som helst problem med rexar.) Nästan tvärtom, de blir ju mer "nallebjörns"-lika med sina lockar.
Har hört vissa tycka att t ex vita hamstrar, speciellt om de är albino, att det skulle vara svårare att få såld, de folk tycker de ser lite "otäcka" ut. Men personligen har jag inte märkt det, hade en kull med det nyss, och de gick som smör i solsken. Både privat och till zoo, de tyckte de såg så läckra ut.
Silvergrå har jag mellan varven märkt inte är populärt, men jag tror som med allt att det går i vågor:)
Jeg har i hvert fall KJØPT en rex, satin til og med - lh nf. Den 18. RX-SA registrert i SHF innen utgangen av oktober 07.

Rexar är det nog inte så svårt med de svåraste att sälja som jag upplever det är hamstrar med röda ögon
ang röda ögon så var jag i kontakt med en djuraffär som inte ville ha röd-ögda hamstrar, och då hade jag både cinnamon och dove att välja på. Dessa färger ville de ha, men inga röda ögon, så det blev ingen affär där ;)
ljusa med röda ögon är ngt svårare att få sålda.
rex och skp går bra.
just nu vill många ha nf.

Kan säga att jag hade en kille med liten dotter här hemma som skulle välja hamster-bebis en gång. Han tyckte det var jätte-tufft med röda ögon. Barnet var inte lika förtjust och hon vann ju. Men det var nära att pappa köpte sig en egen hamster.
folk är allergiska mot ljusa rödögda hamstrar =S har haft nånna sådana i affären jag jobbar i och dom är svårsålda! dom som köper tillslsut brukar vara tjej i 20-40års åldern med blödande hjärta för den äldre stackars rödögda hamstern som sitter kvar..fortfarande^^ folk gillar bandat och faktiskt går inte skp först i kullen! har nu av mina 5 honor (3 skp 1 b/y och 1 blacksilverpearl bandad) 2 skp kvar! konstigt tycker jag, skp är ju fiiinast! =)
Men jag tycker ju änså att de röda ögonen blir så mörka när de blir lite större, så de ser ju inte direkt rödögda ut heller anser jag :)
#8 men folk köper dom som små ju =)
Det är ju det som är "problemet" ;)
#3 Joo. Om man tänker på djuraffären brukar albinos och liknande få stanna en bit längre en dom "vanliga" Jag tycker albinos är fina. Plus att man kan döpa dom till Albin.. hehe :)

#11: vad bra, då behöver man aldrig grubbla över vad hamstern ska heta ^^ Albin eller Alba eller nåt :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan