Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 678 ggr
MangoPeperoniOwner
0

Hur jag fick min hamster/hamstrar -

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag antar att det här inte är samma som "Hur jag fick min första hamster" - tråden , utan detta är hur du fick hamstrarna/hamstern du har nu !  :)

e.x. Min historia om Mango:

Min förra hamster , Mandarin, hade dött för en månad sen. Jag hade bestämt mig för att jag var redo för en ny hamster , jag åkte till "Tropic Zoo" Djuraffär . Jag gick in bland smådjuren , och kolla in i burarna. Där stod det "Guldhamster - Hanar" Jag bad att få kolla på dom, djuraffärsägaren lyfte på huset och där låg Mango . Över alla andra små xD Han var trots allt bara en månad. Jag valde honom, fick ett info-papper och fick honom i en låda. Jag hade en duna-bur sen min förra guldis Mandarin. Först tänkte jag döpa honom till Mohammed , men det passade han definitivt inte i. Det fick bli Mango. Han var rätt så korthårig i början men sedan så kom tofsarna. Han har aldrig bitit mig och är en av de snällaste hamstarna jag haft.

Som ni ser ska dom vara rätt så långa historier!

Skriv på!

Mvh, Elin. ( på bilden Mango som bebis, skicka med en bild på dina hamstrar , hamster! om du har såklart )

vekan
0

Min historia om Stig-björn
Hela sommaren hade jag planerat ett nytt smådjur.
Hade tänkt på både marsvin och möss.
Men till slut bestämde jag mig för hamster.
Mamma och pappa var ganska lättövertalade och till helgen hade vi planerat ett linköpingsbesök. Så då åkte vi och köpte hamster.
Vi tittade flera gånger i alla affärerna.
Det var svårt att välja hamster bland alla sötingar!
Men till slut fick sötis Stig-björn följa med hem. Vi köpte honom på arken. Sedan köpte vi duna-bur och tillbehör. =)

MangoPeperoniOwner
0

#1 Hihi , det låter som en spännande resa! :)