A2kullen
Hej, nu har Ambrosias och Mapilamis Ek´s ungar växt till sig lite och börjat få färg.
Jag gissar på sobel, bö sobel och caramel i den kullen. Har tyvärr världens sämsta kamera, men lägger in ett par bilder ändå.
Ideer om färg??

en till. klaga inte på bilderna, dessa var de bästa jag fick till igår.. *sucka djupt* jag ska se om jag kan försöka ta bättre bilder senare..
det ska vara en av varje färg däri.
Grattis!! Den brune på denna bild ser ut som en vanlig b.ö rost… men lite svårt å se… mer kort!!!

Ja du som har lite vana av dessa färger kan nog se bättre än vad jag gör=) Ska faktiskt gå å se om Ambrosia går att locka upp en stund.

nya bilder=) ambrosia fick gröt, mmmm=)

6 dagar idag

sprattliga var dom tills dom kände att det var varmt, då somnade dom=)

nå, vad tror ni?
På dessa andra kort (efter d första) så e d INTE vanliga rostar… svårt å se på korten men d ser ju enfärgade ut så d kan mycket väl vara sobel b.ö….

Ååå har tosslan fått ungar!! Vad kul! :D Grattis till kullen! :D Tycker nog att det ser ut som ögonringar på några där! :)
// Nathalie

Tack=)
Ja å dom kommer bli såå fina så med så fina föräldrar;)

nya bilder. två av soblarna. de ser ut som silversobel men det kan inte vara möjligt..

här är inte soblarna med eller rosten. färggissningar?

en till på de tre "andra" soblarna;)

Du har fått koppar, sobel b.ö, mink, sobel å så ser d ut som en r.ö rost där… Grattis till roliga färger vännen!!

Tackar=) Ja det var en skoj kull, med så olika färger.
Vad tror du/ni om dessa mystiska silversobel då? Varken mor el far är ju silver, men mor har en hel radda med silver bakom sig på ena sidan.

Ska väl nämna att de går att tinga oxå;)

#18 Tror nog att dom bara är väldigt ljusa soblar isf för varken mormor eller morfar är silver, eftersom dom är cremebaserade kan dom ju inte vara dolda silvrar heller.. :) Och pappa ek kan ju inte heller vara dold silver.. :)
// Nathalie

Ja det var det jag tyckte var lite konstigt med, men det gula kanske kommer.
Jamen vet ni att jag har upptäckt under åren?? Att ögonringarna på alla sobel färger e mycket ljusare när d e små å sen d som INTE e silver mörknar med tiden… så vänta du ska du få se dem börja mörkna snart!!

Ah ok=) Det var ju bra att veta.

Varning!! Här kommer "smältbilder"!
4 veckor idag.

en liten sobel

älskar sandbadet

#24 Till höger högst upp, vem är det?

den bö sobeln

#27 menar du den bö sobeln så dök den ju så lämpligt upp direkt efter;)

lilla minktjejen

Ja, den gjorde ju det. Så himla fin, smalt direkt.

min kopparhane jag ska behålla
Superfina bebisar i mina älsklingsfärger!!
i inlägg 28 och 31 så ser färgen på djuren nästa lika dan ut här på min skärm.
Men är det verkligen sån iten skillnad på mink och sobel, eller är det bara ljuset som gjrt sitt.
Hade inte den ena haft ögonringar hade jag nästan trott det var samma hamster :)
D e blixten som gör sitt… mink e mer åt d rödgråa hållet… b.ö sobel e mer chokladbrun… (kanske därför d e min favvofärg??
)

Vilka sötnosar!! 
// Nathalie
Åh, vill ju bara ta upp dom å mysa med dom mot kinden, mjukisar <3