guldhamster eller dvärg?
Min uppfattning är att det inte är någon större skillnad mellan hanar och honor på vare sig dvärg eller guld till skillnad från råttor där hanarna ofta är lite lugnare.
Personligen kan jag nog inte välja utan det blir vad det blir. Men vi har 3 hankatter, en guldhamterkille och ska få en dvärghamsterkille på utställningen i morgon så nästa djur blir nog hona/honor. Så jag slipper känna mig så ensam här hemma bland min sambo och alla killarna:)

haha okej = ) smart sagt :P

Jag tycker inte heller det är så mycket skillnad , Honarna brunstar då och då men annars tycker jag om båda lika mycket, Fast just nu har jag en hane så det får bli det :D
Den största skillnaden är ju som Nadja sa att honorna brunstar, och så lever hanarna oftast några månader längre Det sägs också att hanarna är gossigare men det är nog en myt, det beror helt på varje enskild individ. Men jag har allafall en liten kille<3

Jag har både hanar och honor alla LH. Men jag måste säga att jag gillar nog hanarna mer för deras otroligt gosiga päls skull.

vad är brustar ?
Ungefär som när tjejer har mens typ, dom gör sig redo för att paras och få ungar:)

jaha :)
jag har både honor å hanar.
i tamhet märker jag ingen skillnad.
ser bara en skillnad å det i utseendet att hanar har kulor som syns då å då + att de lh har finare/längre päls än honorna.
en annan skillnad är att honor brunstar å luktar var 4,e dag.
Jag märker heller ingen större skillnad mellan hanar å honor, men mellan mina hamstrar finns det ju små skillnader, men det beror ju givetvis på att dom är individer :)