Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 634 ggr
Oriel
0

Aggresiva honor

Är dte sant att honor som får ungar blir aggresiva?

-' Rebecca Johansson

membeel
0

Jag har upplevt att dom honor jag haft som fått ungar blivit lungare och mer harmoniska i sättet ..

issa83
0

Har hört att de gravida hamsterhonorna och även första veckorna efter födseln så kan de vara aggressiva för att de skyddar sina bebisar. men hur dom är sen,när bebisarna vuxit upp och flyttat från mamman vet jag inte.

kajsa_karin
0

Nej det tror jag inte

Imasy
0

Det beror på vad du menar? Om de blir aggressiva efter att de fått sin kull, eller medans de har sin kull?

Jag har aldrig märkt att en hona skulle bli surfia efter att hon fått kull och ungarna flyttat.

Däremot har de kunnat nafsa lite medans ungarna är små och honan tyckt att jag varit för närgången.

Oriel
0

För min syrras kompis har en typ hamsteruppfödning och en av hennes honor attackerar handen när man kommer in i buren :/

-' Rebecca Johansson

Imasy
0

Men om en hamster (eller annat djur för den delen) blir som förbytt i sin personlighet, kan det inte vara så att den då är sjuk? Kanske har fått tumörer eller kanske en hjärnblödning? Jag är ju ingen veterinär, så det kan ju jag inte svara på, men jag har svårt att tro att en kull ska göra att djuret ska ända personlighet.