Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1161 ggr
Temeraire
0

Hamster - bara för barn?

Kan en vuxen ha en hamster utan att ses som barnslig? jag vill ha något med päls som jag kan ha inne (: något litet, och hamster är ju perfekt då. Haft kaniner och annat innan, fast i utomhusbur då.

Fågelskådare, egenföretagare och webbnörd.

Besök gärna min hemsida Fågelskådaren.se

emlas
0

Hehe, enligt min erfarenhet så anses man ofta barnslig som vuxen hamsterinnehavare. Jag brukar "skylla på" att jag inte får plats med ett stort djur i min lilla lägenhet och att hamster är ett av få pälsdjur jag inte är allergisk mot.

Men för att svara på frågan i rubriken - nej, hamster är inte bara för barn. Det kan nog många på detta forum intyga. :)

Mirzadancing
0

Asså förlpåt men det var lite barnsligt så klart en vuxen kan ha en hamster ? :) Hälften på denna sidan är vuxna som ja tror ja är bara 12år snart 13 = ) men så klart du kan ! Tungan ute

Imasy
0

Även om den yngre skalan överväger den äldre här på forumet så är det väl klart du kan ha hamster ;)

Nu har ju jag även hamster för min sons skull, annars så hade jag kanske inte skaffat hamster igen. Fick min första hamster för 20 år sedan, och sedan så har det rullat på med ett uppehåll på några år pga skola osv.

Visst tycker väl en del att jag är lite knepig, men å andra sidan så har jag 8 katter så jag är van att höra att jag är kokko ;P För du vet väl att allt över 2 katter gör en till en toka ;)

Så skaffa du dig din hamster och s*it i andra :)

issa83
0

Jag skaffade min första hamster som vuxen. 23 år var jag. Nu är jag 25 och har och har haft ett antal hamstrar:) Skaffade min första för att trots att jag hade tre katter så klarar dom sig rätt bra själva, och jag ville ha nåt litet lurvigt att verkligen rå om, vara lite mammig med hihi Vet att det finns ett gäng brudar här inne runt 40-50 års åldern som har uppfödning och älskar sina små pälsbollar:)

Så nej, jag tycker inte att hamstrar bara är för barn:)

MickiRosa
0

jag skaffade min första hamster som 24-åring. kör hårt på hamster!!

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Imasy
0

jag tror väl lite att hamster mfl smådjur har felaktigt fått stämpeln "barn djur" just för att många föräldrar väljer att köpa små snälla lätthanterliga djur till sina barn.

jag tjatade i flera år att jag ville ha en rått men det blev en hamster utan lång äcklig svans ;) (det var min mamma som tyckte det).

Men varför ska barnen ha ensamrätt på allt? ;D

Visst, ville min son ha ett djur, så skulle ju något smådjur dyka upp som första alternativ. Skulle ju aldrig stövla iväg och köpa en häst som kostar massor av tid, plats, ork och pengar, utan då hade det blivit ett litet burdjur.

[PixelMollan]
0

Var stolt av över djuret du har =)! Spelar inten roll om de är en hamster eller hund

Hamzter95
0

#7 precis.. Man får väl ha vilket djur man vill utan att det är barnsligt! Vill du ha en hamster så köp det =)

Anett Lindbom
0

Man blir aldrig för gammal för att ha hamster eller några andra smådjur. Om inte annat så är det ju bra att ha barnasinnet kvar, så varför skulle man inte då få vara lite barnslig och ha hamster, så länge som man själv tycker om sina djur & mår bra av det så är det bara att köra på.;)

kajsa_karin
0

varför inte det flesta i Hamsterföreningen är gamla tanter Skrattande

bells
0

Du är inte ensam..! Jag får min första going på måndag från TiinaN och är 21..! ;D LÄÄÄNGTAR!! <3