Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 732 ggr
[Hamster95]
0

Alt.Sovhus,sovhörna?

Min guldis är ju väldigt lättväckt och vaknar så fort man kommer in i rummet i princip!

Då är han grinig,och visar tänderna!

Jag har hört att det inte  någon fara men jag känner ändå att han måste få sin sömn.

Så du kom jag  på tanlken att han kanske inte trivs i sitt lilla sovhus i trä!Dessutom gnager han  på det och det är ihoplimmat .

Finns det några alternativ  till de "vanliga" sovhusen?

Något som man typ kan göra själv?

Inte som man  tjepar,klistrar eller häftar,

Jag har planerat at han  kanske skulle få "sin" sovdel av buren,tup att jag skärmar av den med kartong och lägger extra mycket spån där och sen att det alltid är mörkt där,typ att jag täcker över den delen  där han sover med en filt?

Men kom gärna med tips å idéer på hus och sovhörna,bara min kille får sova!

Roborovski
0

en kockosnöt :)

Hamster-boy
0

men låt honom göra ett eget sovplast bara lägg in toa-pappers bitar i buren :D så gör han en egen liten sovplast så har min hamster

[Hamster95]
0

Jag har provat med det men det är enligt honom förlitet!

Han har ju typ världens största föråd,2/3 av hans hus är täckt av förådet!

Men kan någon ge mig tips,ser ju hur andra gör små söta kojor till sina hamstar!

Vet ej om min ide med sovhörna är bra

vekan
0

#3 Tyckte sovhörnan verkade mysig o bra. =)

[Hamster95]
0

Men vad kan jag använda som "hus" åt honom som ska finnas i sovhörnan?

Sara87
0

Använd nån kartong. Ta till exempel en tom cornflakeskartong som du klipper några dörrar i å klipp bort en av de stora sidorna. Det blir ett gigantiskt hus! :)

[Hamster95]
0

Okej,funderar på kartong,han är ju inte nå vidare förtjust i att sova i en blomkruka!Dessutom rymmer inte det hans gigantiska föråd!Hade det förut och den gungade och sen trivdes han ju inte med att den var rund heller!

vekan
0

Det finns många gulliga hus i djuraffären. =)

Men du kan ju prova kartongen. Det är ju både billigt & bra. =D

[Hamster95]
0

Totte trivs inte i såna!

Plasthus vantrivs han i!De är små och lufttäta,tar jag bort taket så stör jag hans sömn!

Trähusen är också små och sen inehåller de ju lim

vekan
0

Okys, men har du provat keramik? =)

membeel
0

Det finns ju större varianter av trä-husen me ..

Mina har tidningspapper rivet i remsor, vissa av mina bygger med sitt, som andra har det bara som en stor fluff-hög och så sover dom någonstanns där i virravarret (:

Ham-Madam
0

mina har mkt rivet tidningspapper så de bygger bon som liknar igloos.

stora luftiga bon.

de har då fått aktiverats å fått bygga sin egen bostad.

vekan
0

Min hamster använder inte sitt hus. Utan han bygger sig ett mysigt bo av papper där han sover. =D