vad blir kombinationen?
om man skulle para elsa-marie (lh svart skp,hennes mamma är lh silversvart skp bandad och pappa som är lh black yellow bandad) hennes syskon är svart skp vit, silversvart skp vit, black silverpearl bandad, black silverpearl, black yellow, svart bandad, svart, choklad silverpearl (osäker på den).
med O'Malley som är lh choklad satin
O'Malley har rost umb, rost rö umb, champagne och choklad bland sina syskon.
hans föräldrar är sobel b.ö och rost.
han har offwhite, koppar, choklad, silvergrå umb r.ö, black yellow, silversobel roan, mink, nf bandad, nf skp vit, svartögd creme, sobel roan, sobel, creme r.ö bakom sig.
dom står i ordning med den närmsta släktingen (mormor, morfar, farmor farfar) först osv..
vad tror ni om den kombon? vad kan det bli för ungar? hade velat ha fram nån skp..
ingen som vågar sig på en gissning? =)
Det kan väl bli: Svart skp, Black yellow, Svart, Choklad, Choccolate Yellow, Choklad eller Svart.
Tyvärr brukar det inte bli mycket gult eller skp i en kull där bara mamman är en skp+ icke gul hane.
50% gula hanar
50% ej gula hanar
50% skp honor
50% ej gula honor

Choklad skp satin, mums!
Åja, glömde ju satinet.
Och så är det ju så: Är Omalley umbad så kan det även komma sobel om han och hon är creme bärare. Ev. nf umb.

Alltså det här med att visa bilder på choklad-hamstrar. Jisses, man går ju upp i vikt bara genom att dregla över dem. Så jättevackra!!

#8 Håller med helt! Man bara smällter! 

Blir det inte snarare 25%? 50+50+50+50% låter lite mycket ^^
okej tack för era svar =)
blir lite förvirrad bara över #3 & #4 tycker 50/50 är ganska mkt skp i en kull ? =)
glömde nämna att i förra kullen, helsyskon till Elsa-Marie, fick jag en choklad skp tror jag? uppfattade inte att det var en skp förräns efter jag sålt henne (min första kull, jag är inte så bra me färgerna)
vet inte om det påverkar något? lägger upp en bild på henne när jag kommer hem ikväll el imorgon!
#5 håller med dig =) det är precis det jag vill ha fram! :D plus helst en svart skp vit som min chef vill ha till avel =)
#6 vad innebär umb? det står inget i stamtavlan om han är umb….bara på nån av hans syskon..
#7 japps snygga broren =) vill föra hans mysiga gener vidare ju =P tagit nån kull på berlioz?
#8 ja det var på det viset jag blev med chokladhane.. inte alls planerat det bara blev så =P kan man låta bli?? =)
Eftersom hans ena förälder är umb kan han vara det. På svarta och choklad syns inte det.

Jag har för mig att O'Malley har gett umb i en kull där mamman inte var umb så han är med största sannorlikhet umb.. Han är även creme-bärare var jag förstått av tidigare parningar så han lämpar det skulle ju tyvärr kunna komma creme-gula i kullen då.. Lr cremebaserade skp..
Fast i en svart + choklad parning så blir ju alla ungar svart och choklad på ett eller annat sätt.. :)
// Nathalie

#1 Vad arg och farlig man kan se ut då! ;P
// Nathalie
Jag gjorde en svart+svartparning och fick 2st cremar.
#13 jaha så han har parats? trodde inte det.. kan ju fråga mickis va det blev och vad hon parade med.. =)
svart och choklad är aldrig fel =) får se hur det blir.. blir hon kvar kanske jag gör ett försök.. usch det är så svårt.. vill verkligen behålla henne och skulle verkligen vilja ta en kull då ju.. men..d e ju inte riktigt rätt färg på omalley =S trots att han är världens sötaste gosigaste fina hamster så är han tyvärr fel färg^^ men fin o titta på iaf =)
#14 hehe jag störde honom med kameran när han hittat en mysig hörna i fönsterkarmen :P
#15 visste du vad som fanns bakom då? eftersom det kom cremar? men det brukar väl inte bli 100% som man tror/planerar?
mina två kullar har varit väldigt olika fast det är samma föräldrar.. fick som sagt en brun skp och en silversvart skp vit i förra kullen och 3 svarta bandade hanar och 3 black yellow(tror jag) bandade honor.. och en grå hane (black silverpearl skulle jag tro) och en choklad? bandad hane…..

#18 den bilden var ju helt underbar. Vilka fluffisar!
#22 hehe tack =) mysigt me bebispälsar!

När jag parade Omalley med Qasmira en mörk nf rexbärare fick de bara svarta och normalfärgade. Å sen fick dom en fin rexpöjk med! Jag behöll såklart honan som var mörk nf umb satin. Zion.

O´Malley är även pappa till en kull som är 4 v nu där en liten choklad satin hona är på väg hem till mig.

#16 Jo han har blivit pappa två ggr har jag för mig. :) En gång hos micki och en gång hos Noomie! :)
Creme maskar ju svart så dom cremarna är ju genetiskt svarta. :) Om jag nu fattat allt rätt.. ;)
// Nathalie

# 18, Åhååå, jag älskar Grynet som liten :D Hon är så ljusgrå och fluffig (:
#24 vad betyder det där umb? har du parat vidare honan du sparade? fått nåt creme?
#25 jaha parade noomie när han bodde hos henne då? vad kul o se lite mallis-bebisar :D nån creme i den kullen? :P
#26 oj nu blev det svårt =P vad innebär det? att där kommer svarta cremar? :P
#27 javisst är hon söt :D men just i den åldern är dom ju som sötast! o me all den pälsen =P
Umb= om du tänker dig tex en creme…. å så lägger du till umb på den cremen… då blir d en sobel!! Umb förmörkar en färg å umb ger ju fler färger!!
Jo Noomie fick ngra brunörade soblar i den kullen!!