Hur länge skall man vänta
Hur länge bör man vänta mellan kullarna på en guldhamster hona?
Hur många kullar kan en guldhamster hona födda i snitt?
Detta är två frågor jag inte hittat nått svar på någon annanstans är intresserad att veta
Det bör gå 2,5 till 3 månader mellan kullarna.
Du bör inte ta mer än 2 kullar på en hona om det inte är något alldeles särskilt med färg/teckning/typ som kan berättiga 3 kullar.

jag har för mig att max kullar brukar vara 3 per hona, rätta mig om jag har fel! 
#2 i så fall ska det vara något alldeles särskilt, normalt sett tar man bara 2 kullar på en hona.

#3 ah ja såg precis när jag postat att du skrivit samtidigt 
Hahaha ja det är sådant som händer 

Tack för svaret!
Var nyfiken för jag vet en brevkompis som har hamster hon har tagit 3 kullar på sin hona och honan är 7 månader får liksom inte ihop det.
hon sa att första kullen hade hon tagit vid 4 månader
Jag kan missförstått eftersom denna brevkompis bor i England och inte skriver svenskt
3 kullar på 3 månader är rena rama djurplågeriet och när man räknar efter så måste hon i så fall ha parat honan när hon diade!!!

Hoppas du förstod fel av din vän för det är ju som Åsa säger rena djurplågeriet isåfall :/

De flesta brukar låta honan vila mellan 1-3 mån och ta 2 kullar, max 3 kullar. Själv låter jag mina honor vila ca. 2 mån och tar 1-2 kullar.
Man får helt enkelt se till honans kondition när hon är redo för nästa kull! Och inte bara tänka utvändigt utan invändigt också.

Jag tyckte det lät jätte konstigt men jag kan ha förstått fel då jag inte kan engelska jätte bra

Du kan ju alltid skriva in den delen av brevet här så kan vi hjälpa till att översätta. :)
En hane då? Går han att para hur många gånger som helst eller?
(asså nu menar jag inte överdrivet många gånger, men typ 4?
Ja hanarna är gångbara så länge de orkar.
okej,tack:) Min hamster e inköpt från djuraffär men det vore ändå kul att para honom någon gång. Han är normalfärgad men jag måste säga att han har ett underbart temprament!