är denna verkligen godkänd???
Den är godkänd med nöd o näppe, de vanligaste som används på utställningarna är 20 x 12 x 17 cm, se vidare under Utställningar och regler på SHF:s sida, klickbar länk till bild på dem.
Men den du har på bild används också.
hmm…jag har en större som jag kan ha denna stora donna i på nästa utställning och så får min lille hane sitta i denna, nu när han fortfarande är ung och liten. men sen blir det till att köpa en större… tyckte verkligen det såg för hemskt ut när jag satte ner henne i denna lilla och hon fick komma upp illa kvickt så fort jag tagit bilden:)
Usch så hiskeligt! Jag åker aldrig på utställning så jag har ingen koll på vilka mått som gäller, men sitta så där en hel dag? Det är ju hemskt
Får man inte komma med en miniduna i stället? 
#3 ja visst är det tråkigt att de ska behöva sitta så trångt:(
Ja det kan inte vara roligt 
#2 Kolla bara att den inte motsvarar en 3:a, dem får bara gerbilerna vara i. Det är bara 2:or som är godkända på utställningar. Men läs på SHF:s sida som jag skrev i #1 under utställningsregler. :o)
Hamstrarna brukar sova större delen av utställningarna, så det är nog inte så hemskt som det verkar :) Fast, det där såg ju onekligen lite trångt ut..

lite OT, men gud vad söt hon var! 
#8 lite komplimanger sitter aldrig fel hälsar lilla Enni:)
Helt riktigt, de brukar sova 90% av tiden på utställningarna :o) allt som oftast får man putta på dem när man ska bedöma dem :o)

Ja och när dom inte sover så biter dom sönder boxarna! Eller är det bara mina?! *haha* :P
// Nathalie
Nejdå Titte massakerade ett lock sist *muttrar*
En fråga, jag har läst någonstans att om man väcker hamstern när den sover så kan det (om det händer ofta) göra att den lever mycket kortare..stämmer detta?
#13 Det kan stämma, sömnen är viktig för hamstern.
mm…jo det e sant:) Synd att dom sover hela dagarna bara och är vakna när man sover ^^