Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3411 ggr
[PixelMollan]
0

Svarta dvärghamstrar?

Igår tog vi in svarta dvärghamstrar i djuraffären. Och såklart smällte mitt hjärta :/
Jag är annars emot dvärghamstrar och sa att när jag sålde min förra dvärghamster så skulle det aldrig komma in någon sådan i mitt hus igen..
(Har bara dåliga erfarenheter av dom:/)

Men kan någon berätta lite mer om dessa svarta?

Mvh Malin

Asa-N
0

Svart färg finns bara hos campbells, så sannolikt är det just dessa ni fått in. De kan vara rackarns agressiva men de kan också vara snälla har jag förstått, så det verkar vara lite av ett lotteri.

Geishas
0

de finns väl även som hybrider?

Asa-N
0

Jag har ingen aning, har bara hört om svarta campbells. Men det torde ju inte vara helt uteslutet att det finns hybrider.

Nicolina
0

Jo svarta dvärgar borde ju kunna vara hybrider också, avlade i ett par led så lär ju de svarta generna hänga på och blandas ihop med de vintervita… eller?

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hade en svart dvärg hon var jättesnäll o trevlig! dock var hon ganska klen av sig…

[PixelMollan]
0

#5 söt :) men dom vi fick in var riktigt svarta, din ser mer gråaktig ut. dom vi har är svarta som ögat på din :)

Asa-N
0

De flesta svarta hamstrar är kolbitar när de är små men ju äldre de blir desto "blaskigare" blir tyvärr färgen, guldarna blir t.ex. brunaktiga :o/

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 hon va svart som bebis precis som Asa-N säger :)

d e fotat genom en glasruta därför d e lite skum färg på vissa ställen men detta e anledningen att ja föll för lilla axl :)

MickiRosa
0

#6 åååh!! nu dör jag på riktigt!! sååå söööööttttt!!

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

MangoPeperoniOwner
0

#8 Åååh gud nu dödar du mej också bara för tassarna.. :D :D

[findusen]
0

haha men det är ju just det som fick mig att falla ;)