Hamster på semestern? VIKTIGT!
Hej,jag köper min lilla guldis imorgon<3 Och jag har läst på endel om hamstar o så och jag har läst att man kan lämna den ensam en helg fredag-söndag utanproblem och att man kan ta med den i bilen på sommarn i typ 6 timmar om man har frysklamp..stämmer detta? Har ni någonsin provat??
P.s Vad tycker ni om att skaffa en hamster hängmatta??
Jag brukar inte lämna mina ensamna 3 dagar, de behöver mat, ren Sand, vatten och gos. Över en natt har jag lämnat dem men inte så mycket mer. Om det har varit längre har jag haft hamstervakt som hjälpt till med dem.
Har haft mina i bil ut till landet, vilket tar 40 minuter, men har inte rest med dem någon längre sträcka så kan inte svara på det. Men att minimera resan är väl att rekommendera.
Vad kul att bli hamsterägare! 
Jo, det brukar gå bra att lämna hamstern ensam i kanske två dagar, även om det kanske inte är så jättebra.
Men då är det viktigt att det finns mycket vatten och mat.
Färsk mat ger du dagen innan du åker. Var noga med att ingen färsk mat blir liggandes i buren. Det får inte heller bli för varmt eller kallt i rummet hamstern ska vara i.
Att ta med hamstern i bilen är nog okej. Det är många hamstrar som har åkt riktigt långa resor! Även om hamstern kanske inte gillar det, jag har ingen erfarenhet av hamster i bil dock. 
Frysklamp vet jag inte riktigt. Det bästa är väl om bilen har Air Conditioning så att det är svalt i bilen utan frysklamp.
Men har man en bil utan så kanske kylklampen är en lösning.
Du får vänta på svar från någon som har rest med hamster i bil. 
Jag har släktingar eller kompisar som tar hand om djuren när jag är bortrest. 
är vi borta länge så tar blomvakten hand om matning å vattenbyte hos hamstrarna varannan dag.
när vi reser med hamstrarna har vi dom i boxar som inte står i drag el varmt i bilen el på tåget. de har mat och gurka i sina boxar.
de sover mest hela resan.
de bör inte resa i buren för där kan de skada sej mer om man tex råkar ut för en krock.
Okej,tack så mkt:D Jag har två hamstervakter som, e beredda att ställa upp men kanske han får vara ensam någon helg /år typ..men som sagt som ni säger så får det blir mycket friskt vatten extra mkt spån osv..
Ja, nån helg om året är helt okej.
Tycker jag i alla fall.