böld på bröstkorgen..hjälp!
Igår märkte jag att min Guldhona hade fått en stor "böld" vid halsen/bröstkorgen. Den såg även lila-aktig ut. Har tyckt att hon har ätit lite mindre än vad hon brukar, men har inte sett "bölden" tidigare..
Jag ska försöka ta henne till vetrinären i morgon.. Men undrar om den finns någon här som har en aning om vad detta kan vara? 

Det låter inte bra. Oftast är det cancer när det är bölder sådär, men det kan oxå vara en infektion eller fettknöl. Det är nog bra att du går till veterinären med henne för dom kan ju se.
Är hamstern äldre så kan sånt här dyka upp ibland..
*tröstkram*
Det händer tyvärr att hamstrar får tumörer, speciellt när de kommer upp i ålder.
Vad sa veterinären?
Ringde veterinären i tisdags, dom sa att dom inte kunde göra så mycket, och dom hade även fullt upp hela veckan, så jag kunde inte komma med henne förns nästa vecka..
Men så länge hon inte verkar ha ont, eller att "bölden" spricker så kunde jag ha henne hos mig sa dom..
Men hur ser man på en hamster om den har ont då? Hon piper inget eller så, men hon är trött, sover mest, går bara upp för att äta..
Vad tror ni? Är den bäst att låta henne få somna in redan nu? Eller ska jag ha henne hos mig så länge hon inte verkar ha ont?

Det är jättesvårt att se på en hamster när den har ont. Eftersom de är sk "bytesdjur" så visar dom oftast inte smärta när dom är sjuka, om det nu inte är så att de verkligen har skadat sig å skriker till eller nafsas.
Du måste göra hur du känner själv. Och du gör nog det bästa valet för henne eftersom du känner henne bäst.
Det är så tråkigt när djur blir sjuka!