Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1920 ggr
TiinaN
0

Blästersand från Biltema/Jula?

Är det någon som vet om man kan använda blästersanden som finns på biltema/jula till hamstrarnas sandbad?
Har läst på gerbiler.ifokus att flera använder det till sina gerbiler men funkar det då till hamstrar?

Tacksam för svar!

Asa-N
0

Det går utmärkt.

TiinaN
0

#1 Okej, tack Åsa.

Nicolina
0

Jag köper 20kg säckar för 39:- tror jag det är på nått byggvaruhus som jag aldrig minns namnet på… tvättad sandlådesand är det iaf! Är exakt desamma som rådasand som finns på djuraffärerna i 25kg för 125:-

Lite skillnad om man säger så, om inte annat i plånboken…. för sanden är ju desamma och nu får jag ju 3säckar på 1säck!

TiinaN
0

#3 Ja, det gör allt stor skillnad i plånboken! ^^
Just därför jag undrade om man kunde använda blästersanden som kostar runt 50-lappen för 25kg medan rådasanden kostar 119kr för 25kg. :)

Lotte
0

Den på Biltema går inte att använda för tillfället. Jag var in i Uppsala och frågade för en par veckor sen, och de hade fått dragit tillbaka den rena sanden av nån anledning. Så nu fanns det bara kolsvart Sand full med aluminium..tyvärr..

Men man kan även kolla runt på leksaksaffärer, typ Toys R Us, om det fortfarande finns sandlådesand. Den har varit jättebra de gånger jag köpt den.)

TiinaN
0

#5 Det vet jag redan ;) Har en säck hemma som jag hade över från salamandrarnas terrarium. Dock har jag nu hört att samma Sand finns nu på Jula för runt 50-lappen. :)