Funkar badkar som hage?
Hej!
Jag ringde till en djur affär på jakt efter en hamsterhage (har inget bra ställe att låta hamstern springa loss på). Efter som de inte hade ngn så tipsade hon om att jag kunde låta hamstern vara i badkaret (utan vatten naturligtvis),
Nu undrar jag e om det är ngn bra ide. Har fått uppfattningen att hamstrar e känsliga för främmande bakterier och liknande. Inte för att jag har ett exeptionellt smutsigt badkar, men ändå.
Va tror ni, kan jag låta honom(alltså hamstern) springa i badkaret, eller får bör jag lösa det på ngt annat sätt?
Förövrigt om det e ngn som vet var i GBG jag kan köpa mig en hage (kan inte ha en låda stående, för liten lägenhet) så får ni gärna tipsa mig!
/Kristoffer

Visst kan du sätta ner hamstern i badkaret och låta den springa där. :) Lägg en handduk, lr nått som täcker botten bara så slipper det bli så halt! :)
// Nathalie

Det kan gå bra att ha hamstern i badkaret. Var försiktig bara vid "proppen", att det inte finns nåt att fastna i där. Hade en gång en hamster i ett akvarie som skadade en tå.. men det var nån hake han fastnade på.
Vet ju att det är många som har t ex sina gerbiler i akvarie, så varför inte en hamster? Lägg i lite rör, kartonger osv, så det händer lite också samtidigt.)
Arken Zoo Sisjön finns ju typ i Askim eller nåt.. gå in på arkens hemsida så står det där.. Dom har iallafall lekhagar :)
Går utmärkt, har det själv.
Fast gör inte om mitt misstag bara… Har en badkarspropp med kedja. En av hamstrarna gillar att greja med proppen men jag tänkte inte mer på det… Förrän kedjan åkt ner i avloppet och trasslat in sig >.<
Numera stoppar jag i proppen och fyller på med lite vatten, iom att det är djupare just där. På så vis går hamstern inte och håller på med proppen (som inte kan trassla in sig längre då jag fick dra av kedjan helt, men hon kan ju klämma tassen eller så) och har samtidigt tillgång till dricksvatten ifall hon/han blir törstig :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
är det en guldhamster du har? dom klättrar över gallret iaf så då är det ju ingen idé att köpa ett sådant :P dvärghamstrar däremot går bra att ha i gallret =)
Kan du inte bara bygga en själv av plankor? Du kan ju fixa så att det är lätt att bara ta isär när den inte används.
Du kan inte ha lådan under sängen när den inte används då?
Jag har också en liten lägenhet men jag funderar på att skaffa en låda på ikea som jag sedan kan lägga upp i min garderob alternativt under sängen.