Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1085 ggr
Memliss
0

Vilken färg har Jesse G?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej undrar vad min lilla Jesse G har för färg?? är det cinnamon eller rost?? Hon är rödögd.

TiinaN
0

Det är väldigt väldigt svårt att se skillnad på cinnamon och rö rost. Då det finns både mörkare och ljusare cinnamon. Men skulle du testpara henne med en rostbaserad hane och det endast skulle komma rostbaserade bebbar i kullen så är det säkert att hon är rö rost. :)

Måste bara tillägga att hon verkligen är urfin! Jag älskar verkligen cinnamon/rö rost färgen!

Asa-N
0

Har den grå hätta på huvudet och gråa kindteckningar? Tycker jag ser lite grå hätta och i så fall så är det en cinnamon.

TiinaN
0

#2 Rö rost har också det. :)

Asa-N
0

De har mer brunaktiga teckningar gråbrunaktiga…

TiinaN
0

#4 Tittar man på t.ex. Nicolinas rostar så har dem lika grå teckningar som cinnamon. Det är ju därför det är svårt att se skillnad. :)

Asa-N
0

Jag har haft rost rö Tiina…

TiinaN
0

#6 Okej, det har nog alla uppfödare haft någon gång. Det är ju verkligen en underbart fin färg! :) Men titta på Nico's hampisar på hennes hemsida, lika grå som mina cinnamons. :)

[John-Weinerhall]
0

#7 Du vet en bild kan vilseleda mycket….

Linda3046
0

Jag tycker Nicos rö rostar ser ut att ha brunare kindteckningar, Jesse G och de cinnamonar jag kan se på din hemsida ser mer gråa ut..

Fast nu blir jag lite förvirrad.. det står på SHF att cinnamon ska ha bruna kindteckningar också :S

TiinaN
0

#8 Hehe, precis. Det kan även bilden på #0 göra. ;)

Men Nico är mer kunnig inom dessa färger så hon får nog förklara lite. :)

Lisa-Andersson
0

En rost ser mer ut som en blaskig nf, en cinnamon har mera glöd och stuns i sin grundfärg.

Det som kan "busa" till det hela är om de är umb också, men annars ser man klar skillnad tycker jag.

HelenaR
0

Jag skulle gärna vilja se en bild från sidan på hamstern!

Memliss
0

#2 hon har gråa teckningar som hätta

HelenaR
0

Finns det tydliga vita halvmånar också?

Memliss
0

ja det finns det:)

Sara87
0

Tycker det ser ut att va en Cinnamon bandad :)

MangoPeperoniOwner
0

Jag (har säkert fel ^^)  tycker det ser ut som en gul bandad med brutet band.

MangoPeperoniOwner
0

Fast Scott har inte bruna öron.

Memliss
0

ja gul är det då inte. cinnamon är jag nästan säker på nu:)