Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 832 ggr
issa83
0

varför bits hon?

Min lilla tjej har plötsligt börjat bita oss så fort vi tar i henne…hon har inga problem med att bli utlyft ur buren, men man hinner inte mer än ta ut henne för hon börjar bitas tills man sätter in henne igen. Sån här var hon inte förut, hon har alltid velat mysa och gosa med oss, speciellt husse som varit hennes favorit. Mår hon inte bra?Kan hon ha ont nånstans? Cry

MangoPeperoniOwner
0

Hon kan ha ont, eller ha blivit skrämd.  Men jag är ingen expert på just "bitining", så jag kan inte säga vad exakt som har hänt.

issa83
0

Ja jag är så orolig att hon har ont nånstans. jag har känt igenom hela henne men känner inget konstigt. Kan hon ha en tumör eller nåt som man inte kan känna? Hon är inte alls sig själv. bet aldrig förut och nu kan man som sagt knappt hålla i henne…Gråter 

Nån som vet vad jag ska göra?

[Hamster95]
0

Jag tycker du ska kontakta en veterinär!Även om det inte är allvarligt så får du ju ändå en bekräftelse på att det intre är allvarligt isf!Dom kan ju ge dig tips på vad du kan göra!

issa83
0

Ringde veterinären och dom frågade om hon kan ha ramlat och slagit i rygg, ben eller nåt. Men hon bor i ett akvarium så hon han ingen möjlighet att klättra och falla…

Då var deras gissning en växande tumör eftersom hon allteftersom dagarna igår bara bli tjurigare och bitigareGråter

Blir så ledsen…jag har sån otur med mina må känns det som. Först dog min dvärghamster Tjorven för bara mindre än 1 ½ månad sedan, min guldhamster Enni för bara 1 vecka sedan.

Veterinären sa att jag kunde ju komma in och om det behövdes ta bort henne…

Vad ska jag göra?

[Hamster95]
0

Det beror ju på hur pass alvarlig tumören är!Men är den allvarlig så tycker jag att du ska låta henne somna in!Hoppas att något sånt här aldrig händer Totte

issa83
0

är så ledsen… kan ju som sagt inte känna något konstigt men jag märker ju en tydlig förändring i hennes humör så nåt säger ju mig att det är nåt som är fel….

*snyft*

Sara87
0

När dom börjar bitas å ändrar beteende så plötsligt tyder det oftast på smärta nånstans, även om det inte är nåt vi kan se. Jättetråkigt verkligen -kramar om-

issa83
0

det är så hemskt att inte ens en veterinär kan göra så mycke för en sån här liten varelseGråter

Sara87
0

#8 Nej, håller med :( Såg att du förlorat Enni, så tråkigt!

issa83
0

#9 det var hemskt! Vi fick en så fin kontakt så snabbt! Hon var verkligen speciell för mig…och jag VILL inte förlora en sötnos tillGråter

MangoPeperoniOwner
0

#10 Stackars,Stackars dej. :( Man brukar ju inte fästa sej på kort tid men vissa får man verkligen upp ögonen för .. :*(

kajsa_karin
0

Hur har det gått med din hamster?

issa83
0

Ja vi är i valet och kvalet om hon ska avlivas eller inte…:(

MangoPeperoniOwner
0

:(

TiinaN
0

Usch vad tråkigt Rynkar på näsan

Ham-Madam
0

hur gammal är hon?

vad hände de första gångerna hon nafsade er?

om hon smakade på er(inte bet hål)och ni lade ner henne i buren igen å det upprepades flera gånger efter varandra då kan hon ha lärt sej att smakar hon på er så får hon vara ifred å gå ner i trygga buren.

issa83
0

Hon är 4 månader. och nej hon fick inte gå ner i buren utan vi blåste lite försiktigt på henne och när hon bet ännu hårdare så "duttade" vi till henne på nosen. Men hon biter bara hårdare och hårdare… och sen nu när det gått nån vecka och hon bara bli bitigare och bitigare från att ha varit en jättego tjej så kom vi på att hon kanske har ontFörvånad

Ham-Madam
0

låter mer då som om hon har ont å inte vill bli hanterad för då gör det mer ont.

biter hon alla gånger ni tar ut henne?

hade en som smakade/bet lätt var 4,e dag när hon brunstade.

har ni tur kan er lilla också vara sån som har typ menasvärk

issa83
0

åh önskar att det vore mensvärk, pms hihi…men nej…hon biter oss varje gång…Gråter