Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1395 ggr
eliiiiasson
0

STamtavla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur  skaffar man stamtavla? Asså om man typ får renrasiga hamster ungar å föräldrarna har stamtavla, hur skaffar man de då till ungarna? Min hamster å min kompis hamster har parat sej å fått 8 ungar, både mamman å pappan är Dvärghamster, men dom har olika färger osv :S hur vet man va de är för ras? jag vet dvärghamster men är de inte nåmer åxå? lägger in bild.. Vad är han för ras? Å vad för färg?

Asa-N
0

Stamtavla är inget man kan bara skaffa. Man kan, om man är medlem i Svenska Hamsterföreningen, registrera sina djur där, men om föräldrarna till kullen inte är registrerade så vet du ju inte vilka som är föräldrar till dem och så vidare bakåt så det blir inte så mycket till stam bakåt. Har du däremot köpt din dvärghamster och din kompis också, från en uppfödare i SHF och fått med stamtavla då finns det ju desto mer bakom föräldrarna i stamboken.

Men för att registrera en kull i SHF så måste du vara medlem där.

Sara87
0

Det är en Rysk Vintervit, färg kan jag dock inte.

SverkerJunior
0

En till bild på Eliiiiassons hamster -->

SverkerJunior
0

En till ---->

Asa-N
0

Det är en rysk vintervit som har färgen Sapphire :o)

Memliss
0

nej vad sööt!! japp det är som åsa sa:) en sapphire färgad rysk liten krabat!

eliiiiasson
0

tack för alla svar och tack för bilderna anna <3 :)

MickiRosa
0

den hamstern på översta bilden kan vara en agouti pearl, sapphire pearl, eller en agouti i vinterpäls=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

eliiiiasson
0

de är samma hamster på alla bilder, fast den bilden som är högst upp (som jag har lagt in) är en gammal bild