Popcorn till hamster?!
Hejsan! Idag köpte min mamma lite gottigott till min hamster Våfflan, en liten påse "Mini Popcorn". Det är små majskolvar och nu skulle jag ge henne en, men det står på förpackningen att man kan ge dem som de är eller "i form av popcorn" sen står det "POPcorn fun from the microwave". Allt står nämligen på engelska eller andra språk! Om man nu vill servera dessa majskolvar som "popcorn", hur länge ska man ha de i micron o.s.v? Jag tycker detta verkar lite konstigt, har ni någon erfarenhet av dessa mini majsar? Bifogar en bild på förpackningen.

Ingen som vet? Nu var jag som vanligt efterklok och öppnade nyss paketet (det var oöppnat när jag skrev tidigare) o på insidan av kartonggrejen står det hur man poppar de i micron. Men jag undrar ändå - bör man ge poppade eller opoppade majskolsvar?

Hmm har gett mina små osaltade popcorn, men har aldrig poppat majskolv:)

#2 Okej, då lägger jag bara in en liten majskolv till henne för säkerhets skull :) Man vill ju inte poppa innan man vet OM de kan vara dåligt av någon anledning :P

Har aldrig sett dessa förut.
Varför inte ge dom vanliga färska majskolvar istället? :)
Eller torkade (ofta dyra) majskolvar som brukar finnas i Zoo butikerna.

#4 Okej! Vi har inga färska hemma tyvärr, o dessa är ju torkade också :) Gav henne en o hon leker för fullt med den just nu :D
Nästa gång köper jag nog såna där större kanske. Men hon verkar ju gilla de här också :) Köpte dem i en zoo butik på Tuna Park idag.

Kul att hon gillar dom. Jag ska ev till Zoo imorgon, så jag ska se om jag hittar dessa du köpt :)
Trevlig kväll :)

Just dom där mini pop brukar vara väldigt uppskattade av både hamster, gerbil, marsvin m.fl djur.. :) Vi har dom på mitt jobb fast i 3-pack men på dom står det inget om att man ska poppa dom så jag skulle nog ge dom som dom är om jag vore du.. :)
Dom där små är lite dyrare än dom stora.. Har för mig att vi tar 24kr för ett paket med 2st stora majskolvar i och den förpackning med dom små innehåller endast 3st och kostar närmare 33kr har jag för mig.. Så kilopriset är lite mer på dom små än dom stora.. ;)
// Nathalie
Jag har testat att poppa såna där åt hamstrarna två ggr, båda ggr så har jag lyckats bränna dem så att det stinker i hela huset i flera dagar >.< Mamma har nu förbjudit såna där hemma hos oss *inte speciellt förvånad* Fattar inte hur man lyckas göra dem =O Hade inne i 45 sekunder och det började inte ens poppa =S

Sånna brukar jag ge gerbilerna, fast opoppade=)
Mina tjejer älskar dom där! :) Blir att köpa fler i framtiden. Jag har dock lagt in dom som dom är, för de stod inget om att poppa dom på mitt paket å hade de gjort det hade jag inte vågat ändå :)
Jag tycker inte dom såg så frächa ut, dom jag har sett:P Men det värkar vara normalt att dom ser ut så (lite svarta.) Så jag kanske borde köpa några. ^^
#11 Dom ska se ut så. Som sagt mina tjejer totalt ÄLSKADE dom! :)
#12 Ja då får man väl testa det även här hemma.:)

Ojj ser jag att skrev fel där uppe.. 23kr för ett litet 3-pack menade jag ju.. :) Och tydligen går det att poppa dom med, hörde jag på jobbet idag.. :)
// Nathalie
Det är okej att poppa de,jag har ialf sett en vän ge sådana till sin hamster:)
Fast en popcorn blir typ jättestor:p
Hur bär man sej åt för att poppa dom då? :P
Här gnager Mirre på sin majsgrej.

#11 det är en sorts majs som är röd/svart så de ska se ut sådär.
jag ger mina vanliga popcorn som jag poppar själv el färsk minimajs.
#19 Okej, poppar du i mikro då eller i en vanlig kastrull?
Här bär Mirella iväg med sin lilla majskolv, jag hade tydligen lagt den på fel ställe :P (se så sött hon håller emot med en tass :))

#21 *haha* först när jag såg henne såg de ut som hon hade ett jätte huvud :D
Jag har gett mina kaniner och min dvärghamster Opoppade och de tyckte det va jätte gott 
Jag har poppat dom, la bara in en i micron (osmart som man är) och det tog bara några sekunder innan dom var färdiga, fast då var det ju fullt med popcorn i hela micron
Vikken tur att d inte va gurkor i micron!!! *Asgarv*… flåt kunde inte hålla mig.. igen… min humor…
Haha, va? xD *asg*

min älskar mini pop men köper en sån pinne nu med andra smaker som den älskar ännu mera^^
Har sett de där men köpte randiga solrosfrön istället. Och några vita :)
Här är dom väldigt populära! Det tar inte länge innan en sån är slut! Jag ger dom som dom är - opoppade :)

Både Alladin och Scott bara vräker i sig dom, både poppade och opoppade :)