"Lekbur"
Jaa nu har jag ficksat en lekbur åt min dvärgis Eddie. Eddie är ca 6-7 veckor gammal. Jag har bara haft han i 3 dagar. (köpte han i måndas em). Han är inte handtam ännu men han kan äta ur handen men jag har inte tästat och plocka upp han. Men nu har jag en fråga som jag skulle vilja att ni svarar på :D
När kan jag sätta in han i lekburen eller i bollen?
Bilden: På lekburen. :D

du kan sätta in din hamster direkt i bollen ,,inte för att vara dumm du måste ha lite med leksaker,=

Jaa men det har jag :D hehe asså jag tänkte typ att ha som en lekbur i buren :D

Okeej det lät konstigt i #2 .. Men jag ska ficksa lite mera ska ha några kartonger också.. :D ..
Eddie var ute i bollen idag .. :D Han gillade den ..

vad kul=)

Jag skulle låta min hamster bli ordenligt tam och trygg först innan jag sätter in den i en boll. Vänta ett par veckor med bollen och börja sen försikigt att låta honom springa däri några minuter och öka sen tiden till ca. 15 m max.
Leklådan kan du låta honom roa sig i redan nu, perfekt nu när han inte är riktigt tam och det kanske är svårt att ha honom lös på soffan eller sängen.

#7 okej men grejen är det att jag kan inte plocka upp honom han satte sig i min hand för första gången idag då jag har haft honom i en vecka. Dock hade jag godis i handen. Men jag ska tästa imon igen.
Jag tror igentligen att jag kanske bara borde göra han tam och lägga i bollen i buren så han får krypa in själv. För han piper lite när han inte vill mera.
Men om ni har något tips hur jag ska kunna får in han i lekburen kan ni väl skriva det?
#8 Locka in honom i en toarulle eller ett hus eller så å flytta honom till lekburen i den.
#5 Så sött :)

#9 Okeej jag ska försöka imon :D om det ej funkar tvingar jag in han i Bollen .. Han har knappt rört sig på 2 dar !
Jag har haft min dvärgis i en månad ungefär, :) Han är mkt tamare nu :) Men han bits..så han kanske inte är en sån bra förebild för din Eddie.

# 11 Okeej ..