RÄDD
Hej jag har en hamster som heter Teddy men han sover nästan hela tiden. Han är nästan 6 veckor han sover på nätterna ibland och så jag vet inte om han är sjuk. Jag har haft honom i tre dagar nu.Min fråga är det normalt att han sover mycket och hur ska jag veta om han är sjuk?
hälsningar emelie
Min hamster sover också en del med det var värre när jag fått henne precis så jag tror inte att det är något fel på honom.

Din hamster är bara 6veckor den är ännu en liten hamster så dem sover mkt i början men när den har blivit tamare då sover den nt lika mkt!
Om han är pigg när han är vaken å även är fin i hullet behöver du inte vara orolig. Han är ny hos dej, har lämnat familjen å kommit till ett nytt ställe. Det är nog flytten som gjort honom trött, många nya intryck för en liten plutt :)
Om du vill att han ska vakna tidigare så kan du göra som så att du ställer in t.ex. lite godsaker kl. 19 t.ex varje dag så kommer han förhoppningsvis börja vakna då så du hinner gosa lite innan du ska sova :)
Asså..Mango sobv väldigt mycket, och första dagen han var hemma så vart det som på en bild..la sig utanför huset och sov, så jag tror det är normalt när de är bebisar.