Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3364 ggr
NokiA
0

Guldhamster eller Dvärghamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla svar på min förra fråga jag har nu bestämt mig för en hamster! Men nu har jag ett litet problem tillObestämd Jag undrar vilken alltså

Guldhamstern eller Dvärghamster vilken sort är socialare? Snälla svara 

Hälsningar NokiA

Asa-N
0

Det är en smaksak. Guldhamstern är mer att hålla i och personligen föredrar jag guldhamstrar även om jag är jätteförtjust i dvärgar också, föder ju även upp robbar, eller rättare sagt ska sätta igång när jag får hem mina honor nu snart :o)

Sara87
0

Jag har ingen erfarenhet av dvärgar tyvärr, jag har alltid haft Guldisar eftersom det är som Åsa säger, mer att ta i :)
Jag drömmer dock om dvärgar i framtiden - helst robbar ;D

Det går nog inte direkt att säga vilken art som blir tamast utan det handlar om individen å hur mkt man håller på med den å jobbar på att få den tam :)

[Popcorni]
0

Jag tycker båda sorterna är underbara på sitt sätt. Men jag har fastnat för dvärgar då dom är så små och spralliga. :)

issa83
0

Jag har både och, alltså både guld och dvärg. Och i dagsläget kan jag inte svara på vilket jag föredrar, älskar både "sorterna". Min lilla dvärghona är enormt fäst vid husse och matte och sitter gärna med på axeln i tid och otid vad vi än gör :) Men mina guldisar är alla underbara individer dom med. Så jag är nog kanske inte mycke till hjälp i din fråga. Ett tips kan ju vara om du kan få möjlighet att hälsa på nån som har guld och dvärg och se vad du känner då:)