Guldhamster eller Dvärghamster?
Det är en smaksak. Guldhamstern är mer att hålla i och personligen föredrar jag guldhamstrar även om jag är jätteförtjust i dvärgar också, föder ju även upp robbar, eller rättare sagt ska sätta igång när jag får hem mina honor nu snart :o)
Jag har ingen erfarenhet av dvärgar tyvärr, jag har alltid haft Guldisar eftersom det är som Åsa säger, mer att ta i :)
Jag drömmer dock om dvärgar i framtiden - helst robbar ;D
Det går nog inte direkt att säga vilken art som blir tamast utan det handlar om individen å hur mkt man håller på med den å jobbar på att få den tam :)
Jag tycker båda sorterna är underbara på sitt sätt. Men jag har fastnat för dvärgar då dom är så små och spralliga. :)
Jag har både och, alltså både guld och dvärg. Och i dagsläget kan jag inte svara på vilket jag föredrar, älskar både "sorterna". Min lilla dvärghona är enormt fäst vid husse och matte och sitter gärna med på axeln i tid och otid vad vi än gör :) Men mina guldisar är alla underbara individer dom med. Så jag är nog kanske inte mycke till hjälp i din fråga. Ett tips kan ju vara om du kan få möjlighet att hälsa på nån som har guld och dvärg och se vad du känner då:)
Jag undrar vilken alltså