Hamster Färger
Hej Linda heter jag och haft hamster i mina år.. men nu har jag inte nån hamster och har inte haft det på säker 8 år.. men jag blir bara mer och mer förälskad i dom här små sötnosarna varje gång jag är in på denna sida..
så min fråga är vad ska jag ta för hamster vad fins det för färger..
Så släng in några bilder på olika hamster färger tecken och skriv vad det är för tecken dom har..
Kramar Linda
Oj, det finns massvis med olika färger å teckningar. Jag tycker du ska kika runt här, speciellt under kategorierna Arter, färger & teckningar, Avel å Bilder :)
Kolla också in på Svenska Hamsterföreningens hemsida: SHF, där klickar du på Guldhamster eller Dvärghamster, det du är intresserad av helt enkelt :)

Okey men hade varit lättare om folk lägger in bilder på olika färger.. hihi tycker om 2 färgad eller helt cream färgad <3
Jag skulle vilja se bilder på olika färger
* Svart Färgade
* Vit Färgade (utan röda ögon)
* Cream Färgade
* 2 Färgade Hamstrar (svart/vit.. Cream/vit.. Svart brun)
Snälla kan man få in några bilder?

putt
Det är lättare om du går till Hamsterföreningens hemsida och kollar färger.

Okaay färgerna jag tycker om..
(DVÄRG HAMSTER)
Argente
Bandfärgen ska vara orangegul, tipping och ål brun och bottenfärgen blågrå. Helhetsintrycket av ovansidan ska vara gulorange. Magen ska vara naturvit med blågrå bottenfärg. Ögonen ska vara mörkt röda
Förekommande fel: Blek färg / Grå färg
---------------------------------------------------------------------------------
Black
**Pälsfärgen på hela kroppen ska vara mörkt svartbrun
Förekommande fel: Ljus färg / Stora vita tecken**
---------------------------------------------------------------------------------
Beige
Vilttecknad gulorange, tipping och ål är ljust bruna. Ögonen är röda
(GULD HAMSTER)
Gul, brunörad
Grundfärg: Mättad orange
Underfärg: Gräddgul
Tippning: Svagt brun
Hätta: Svagt brun
Kindteckningar: Svagt bruna
Halvmånar: Vita med gulaktig ton
Ögon: Bruna, ser svarta ut
Öron: Bruna
--------------------------------------------------------------------------------
Caramel
Grundfärg: Gulorange med brunaktig färgton
Ögon: Bruna, ser svarta ut
Öron: Bruna