Hamster iFokus

Hamster

Etikett: utställning
Läst 417 ggr
issa83
0

transportbur godkänd för utställningar?

Hej!

Jag ska skaffa en transportbur att använda till mina guldar. Är ju alltid bra att ha en sån. Men måste fråga om ni har några tips på vilka som är godkända att använda på utställningar? I fall jag skulle vilja delta med nån av mina gryn nångång:)

Asa-N
0

Jag har lagt in bilder på de som är godkända i en artikel om utställningar. Sök bland artiklarna om du hittar den, hojta annars så ska jag se om jag har bilden kvar.

issa83
0

#1 hittade inget bland artiklarna tyvärr men kom på att jag faktiskt kunde spana in transportburar på shf:s sida. Hittade dessa såkallade "pet-boxar" vad jag har förstått är dessa de ända som är godkända till utställningar? Men en fråga då…hur gör ni med vatten till de små i dessa boxar?

kajsa_karin
0

Man ger dem en Bit gurka som innerhåller vatten så klarar det sig

ett hundkex kan också vara bra att lägga i petboxen står på Shf lite tips har jag läst tror jag

Asa-N
0

#2 Ja det är de enda som är godkända. Som kajsa-karin skriver så lägger man med en bit gurka i pet-boxen och om man vill så kan man lägga ett hundkex också men aldrig någon mat i övrigt innan bedömningarna är klara. Kommer hamstern upp för bedömning och har kindpåsarna fulla med mat så går det ej att bedöma hamstern och den blir diskad.

issa83
0

Ok tack ska ni ha :) När jag hade råttor så åkte jag på en och annan utställning och tyckte det var riktigt roligt så det är bra att veta hur det fungerar på hamsterutstälningar med för det blir nog säkert några sådana man far på här framöver också kan jag tänka :)