Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 6074 ggr
-Elsa
2

Svart dvärghamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en svart dvärghamster, snart 3 månader. Jag vet ju att svart färg på en dvärghamster är väldigt väldigt ovanligt, men finns det någon annan som också har det?

Mymlan
1

Då är det ej en vintervit du har utan en cambell eller Hybrid dvs blandras mellan Cambell och vintervit.

Har en svart-vit men Hybrid.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

malins_hamstrar
1

Vilken liten söting!

Sasha-Cezar
1

mm jätte gullig!!

-Elsa
2

Så hon kan alltså vara en blandning av något slag? Hade ingen aning om det.. Fast kan hon inte vara en vintervit då? Hon har nämligen börjat få så vita hår i pälsen som ett täcken på att hennes päls kommer bli ljusare på vintern.

Nicolina
1

Vintervit finns inte i svart! Endast Agouti, Sapphire, Agouti Pearl samt Sapphire Peal. Sen forskas det i om MAndarin är en ny gen eller en Hybrid, de i djuraffärer är iaf med 99% chans alltid hybrider.

Svart finns dock på Cambells, så det är nog en Hybrid du har eftersom att de inte sätter vinterpäls så som Vintervita gör.

-Elsa
0

Men vad jag vet föder dom bara upp rysk vintervit på den djuraffären. Hon är mycket mindre än en campbell. Vad är en Hybrid? xD (ursäkta)

[Angel88]
0

#6 det är när dom parar en vinter vit med en Cambells.. det ska man inte göra igentligen

-Elsa
1

Jaha okej. Blir dom typ missbildade då eller hihi?

Mymlan
1

#8 Det behöver de ej bli. Är din det? min svart-vita eller mandarin jag hade var/är ej det.

Inavel kan orsaka missbildningar om man ej vet vad man gör i sitt avelsarbete.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Nicolina
0

#6 En Hybrid är när man parar två olika arter. Man kan säga att en blandrashund är en Hybrid, förstår du då?

Nej de blir inte mer missbildade än en blandrashund, inte mer än att de ser lite roliga ut, aviker och blandas ihop i en enda sörja av färger och arter!

Att blanda dessa två arter ska man inte göra då det i slutändan leder till att de kommer blandas ihop så att de inte längre är skilda åt, och det vill man ju inte att det ska hända!!

En Campbell och en Rysk Vintervit är lika stora och är lika till utseende vid första anblicken för många! Och det är inte Rysk Vintervita Dvärghamster din djuraffär föder upp om de blir svarta ungar, utan hybrider då färgen svart INTE finns hos Rysk Vintervita!!

Geishas
0

Den ser ut som en Campbells men det kan vara en Hybrid som så många andra påpekar.
Till färgen så är det säkerligen en black (svart) med silvrering (de vita stråna) Vet att det var länge sen denna tråd var uppe men ville skriva iaf :)

Fin liten hamster är det hur som helst!

[findusen]
0

hade oxå en sådan, en svart med vita tassar, hon kom ifrån en djuraffär (ej affären ja jobbar i)
provade sätta ihop henne med en rysk vintervit (vit)hane från affären ja jobbar i men det blev aldrig nåt bra där, om det blev ungar åt hon upp dom…. hon va ganska klen o dog när hon va 1,5år men hon va himla mysig o snäll, o campbells ska väl va lite bitska om ja inte e helt fel på d? fast hybrider kanske inte blir d?

Linda3046
0

Varför avlar djuraffärerna vintervita och campells? Är det för att dom inte ser någon skillnad på dom eller? o_O

Söt var hon i alla fall :) Svarta är läckert på dvärgisar :)

mocchino
0

Vi har såna på mitt jobb som är inköpta från Imazoo som svarta vintervita. Dom är svarta med ål på ryggen och med vita magar. Jätte söta.. Men även jag är lite skeptisk mot om det verkligen är vintervita.. :/

Men helt omöjligt borde det väl inte vara om man hela tiden avlar på mörkare och mörkare hamstrar eller?

// Nathalie

kajsa_karin
0

Jag har en min lilla Bagheera just från Mocchinos jobb

Geishas
0

Fast det är ju allmänt känt att Imazoo köper in djur från holland och där har man dessvärre korsat hej vilt på Campbells och vintervita så visst kan du får en Hybrid sser ut som en vintervit men som har färgen från Campbells…
Jättetråkigt att man korsar arter så och jag vet inte vad man försöker att uppnå med det…

[findusen]
0

även om d kanske va campbells i axl (min svarta) så va hon inte d minsta bitsk, så det är väl iaf positivt? :)

Sara87
1

#17 Men gud så söt <3

Hamstersr2cute
1

Hejhej, det var ett tag sedan jag var inne här…

Men jag hade en jag med :) Han hette Twipp och gick tyvärr bort redan när han var 11 månader :'(