Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1452 ggr
Imasy
0

Usch, ibland går det inte vägen :(

Idag skulle min söta lilla Gucci föda, och ja, mycket riktigt så gjorde hon det.

Då jag såg när hon födde, av en ren slump, så tyckte jag att det var för mycket blod som kom för att vara okej.

Satt därför och kikade lite emellanåt på avstånd, så att det gick bra.

Dessvärre gick det inte alls bra. Buren blodades ner mer och mer, och tre bebisar ligger levande utspridda i buren, och Gucci visar noll intresse för dem.

Kändes så hemskt att se dem ligga där, och veta att de kommer att dö.

Men vad ska man göra, när mamma hamster inte heller mår bra?

Nu har jag en såddan tur att jag har Ham_Madams Zelda hemma hos mig, och hon har en kull som är tio dagar gammal.

Då den kullen har minimerats från 11 till 2 st, tänkte jag att hon kanske kan ta hand om dessa tre? Värt en chans iaf, för dött utan sin mamma hade de ju gjort, så även om de skulle dö hos Zelda så tänkt jag att det kan vara värt en chans.

Sagt och gjort, så donades det med ungarna ner i Zeldas lilla håla.

Jag kollade till dem efter ca 5 tim, och då levde 2 st iaf, ev så kan en av dem ha dött. Vet inte säkert. Så nu är det upp till ungarna om de orkar kämpa.

En liten stund efter att jag stoppade in ungarna hos Zelda såg jag att ytterligare en unge föddes, död.

Lilla Gucci mår pyton, och har förlorat en massa blod.

Håller nu tummarna att hon har kraft att repa sig, och att ungarna har styrkan att överleva.

Ibland så försvinner glädjen på ett ögonblick, för detta hade jag inte alls tänkt hända :(

membeel
0

Åh, va tråkigt :( Hoppas allt går vägen för dom!

Får jag slänga in en fråga om vad du parat Zelda med och vad det blev för bebisar? (: Hon är ju mamma till min förra kull ^

Asa-N
0

Trist när det händer men ibland samarbetar inte moder natur med varken djur eller människor.

Imasy
0

Jag har parat Zelda med en svart hane. De två som är kvar är några enfärgade ljusa krabater. Det fanns en nf där tills i förrgår också, men den dog av någon anledning. Kanske värmen?

kajsa08
0

Usch, jag hade ine velat vara i din situation. Stackars mamma och stackars ungar, men jag beundrar dig för det du gjorde, att sätta in dem hos Zelda. Hoppas att hon tar sig an de  de nya småttingarna. Men hur mår mamma hamster? Håller tummarna för att hon piggar på sig.

Har upplevt ungefär samma sak med en kanin, hon tog inte hand om ungarna, så de dog. Satt uppe hela natten och fick bära ut dena ena ungen efter den andra, suck, det var så sorgligt, jag satt och grät. Men det var hennes första kull, och nästa gick bra.

Känner med dig och hoppas att det ordnar sig med ungarna och att mamma ska må bättre!

Noomie
0

Oj vad jag känner med dig just nu. =(

har precis fått en kull ( och den är jätteliten) och skall ha en till nu strax. Vilken tur att du har zelda just nu. jag håller tummarna för dina små nu …kram Noomie

mocchino
0

Fy vad tråkigt.. :( Påminner lite om min senaste kull här hemma.. Hon tog inte hand om dom i början heller.. Men det kommer en egen tråd om det tids nog..

// Nathalie

Nicolina
0

Å vad trist att läsa. Hoppas och håller alla tummar och tår att de småttingar du har kvar i kullarna klarar sig, å att Gucci repar till sig.

issa83
0

Nej men vad hemskt! Men hur har det gått? Hur verkar mamma må idag och lever de små?

MangoPeperoniOwner
0

Naa..lycka till kan du hälsa dem …men om dem överlever blir det en glad solskensistoria när de senare 1 år senare leker me sin nya bästa vän … :) Pöss från Elin :)

KallaMigJoanna
0

Nej, det låter ju hemskt :C

Imasy
0

Ungarna är borta såg jag nu på eftermiddagen. Gucci lever ff även om hon är hängig :(

Englatassens
0

…………….Ledsen

kajsa08
0

Sååå sorgligt. :( Vet inte riktigt vad jag ska säga, men är ledsen för din och hamstrarnas skull..

Asa-N
0

Nä fy så trist :o/

Ham-Madam
0

tråkigt att det inte gick vägen.

hoppas gucci kryar på sej snart

issa83
0

Ja verkligen tråkigt, jag hade hoppats på ett gladare besked. Men vi får hålla alla tummar och tassar vi har här inne nu för att Gucci ska krya på sig.

Imasy
0

Såg nu på kvällen att hon har börjat blöda igen. Kollade lite mer, och ser att hon har börjat föda igen.

Såg två "klumapr" som det var tuggat på *urk*

Hoppas hon får ur sig alla ungarna nu så hon kan bli pigg igen.

mocchino
0

Fy vad jobbigt.. :( Hoppas att hon får ut dom och kryar på sig igen!

// Nathalie

Englatassens
0

Nää va skumt… precis som katter kan göra… Håller tummen att allt ska gå bra!

kajsa_karin
0

hur är det med Gucci

låter så hemskt det här med henne

Imasy
0

Lilla Gucci har dött under natten Gråter

issa83
0

Neeej…jag har verkligen tänkt en massa på lilla Gucci. Stackars dig!Lyckan över en fin liten kull blev inte alls det du hade tänkt dig.  Du får omge dig med folk och djur du tycker om och hoppas att du vågar dig på ett nytt försök framöver. Varma kramar till dig!

[John-Weinerhall]
0

Nee vad tråkigt!!!! Ledsen

Jackii
0

nej vad tråkigt:(

Ham-Madam
0

så tråkigt att höra att det inte gick vägen

kajsa08
0

Neeej. Instämmer med vad #22 sa, ta nu hand om dig och här kommer kramar från gänget här

mocchino
0

Nej vad tråkigt! :( Skickar massa tröstkramar!

// Nathalie

Asa-N
0

Nej så trist :o/

Sara87
0

Jättetråkigt :/ -Kramar-

Englatassens
0

R.I.P Gucci som kämpade på…

TiinaN
0