Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 759 ggr
CharlottaS
0

Hjälp!!

Kan man bada en hamster? Min hamster  tvättar inte längre sig själv och har kiss under hela magen. Han äter heler inte så jätte mycket av det vanliga "kraftfodret". Lägger jag in grönsaker eller frukt äts det upp, men det tar tid. Han är lite mer än ett år, så kan det vara för att han är gammal?

Vill verkligen ha hjälp eftersom jag inte vill att han ska lida!

Mejla charlotta_89@telia.com om du kan hjälpa mej:)

Katarinaj
0

Jag vet inte, men det skulle jag tro att man kan, bada dom alltså. Men han låter ju inte helt ok, dom brukar väl vara noga med att putsa sig. Kanske behöver åka till en Veterinär. Tycker inte att han är så hemskt gammal. Har bara haft en hamster den blev 2,5 år.

Asa-N
0

Nej man kan inte bada hamstrar. Däremot kan du ta en fuktig handduk och torka av honom. Men det låter som om du har en inte jättekry hamster varför du kanske skulle ta honom till veterinär.

1 år är inte så gammalt men det är ju som bland människor, livslängden varierar.

KallaMigJoanna
0

Varför får man inte bada hamstrar?

Jag har gjort det en gång, fast jag badade ju inte huvudet, såklart.

Sara87
0

#3 De kan bli kalla å de klarar det fint att hålla sej rena på egen hand, det är bara i undantagsfall man kan behöva hjälpa till men då ska hamstern inte doppas ner i vattnet, utan man kan fukta en trasa eller så.

Jackii
0

#3 Bada hamstrar ska man inte göra! Man ska inte BEHÖVA bada dem. Jag tror att det är för att de kan bli kalla/förkylda. Men det är bar en av orsakerna jag tror det är för.