Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1492 ggr
Hamster-boy
0

Spån----->Pellest?

Jag vill inte  ha spån kan man ha pellest istället ?Men jag har hört att pellest kan också vara Foder till hamstern ?? villket pellest? ska man ha??

Deco
0

Som Bottenmaterial kan du ha papperpellets som du kan köpa i de flesta matbutiker, djuraffärer och tex. Granngården. Toa-lätt (kattströ) heter i alla fall det du köper i matbutiken sen finns det andra varianter som säljs bla på Granngården.

LinneaTova
0

Jag själv har pellets jätte bra !!

Matilda_Mimmi
0

Pellets är väldigt bra fast just nu har jag kutterspån, sågspån ska man INTE ha.

MangoPeperoniOwner
0

Jaa, hamstern gnager ibland på pelletsen men det är ingen fara, du kan ju antingen använda "Majsan Remiss" som finns på Granngården eller "Toa-Lätt" som jg använder, det finns på djuraffärer och på mataffärer.

Kristall
0

Flis är också bra. :) I och för sig lite dyrare. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

MangoPeperoniOwner
0

Sågspån är dåligt! Den kan ju ge hamstern njursjukdom!

Asa-N
0

#6 Jaså??!!??!! Vilken njursjukdom då??

MangoPeperoniOwner
0

vet ej..sök på google. Men det sa en som jobbade på djuraffären  iaf !

MangoPeperoniOwner
0

Njursvikt står det på google

Asa-N
0

Det är större risk att de får njursvikt av saltad mat än av kutterspån.

MangoPeperoniOwner
0

Aja, men det är sant iaf.

membeel
0

Nej, det är det inte. Sågspån ger inte en hamster njursjukdomar.

gulzebra
0

#9: Källa?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

OttoT
0

Det kutterspånet som finns att köpa här i jönköping har verkligen en starkt stickande doft av barrträd, jag tror då inte att detta är nyttigt för hamstern, tänka sig om man själv skulle gå runt och ha den där luktan jämt och ständigt.. vedervärdigt tycker jag. Dessutom tycker jag det är ganska dammigt också. Tacka vet jag toa-lätt.

MangoPeperoniOwner
0

Det farliga ämnet var aristolochiasyra, som ger upphov till njursvikt, substrat av sågspån som packats i påsar tillsammans med tillsatsämnen och mycel

MangoPeperoniOwner
0

Källa: Linköpings SvampKlubb

Asa-N
0

Vad har en svampklubb med detta att göra??

Jag tror att det handlar om att de odlar svampar och odlar dem i ett substrat som innehåller sågspån, tillsatsämnen och mycel.

Detta har alltså inget med kutterspånen vi använder i t.ex. dvärghamsterburar att göra.

TiinaN
0

#15 Sågspån och kutterspån är två olika saker..

MangoPeperoniOwner
0

#18 Dock ja..Men jag kan dock inte rå för vad en djuraffär-jobbande person sa till mej. Fråga henne själv..

membeel
0

# 19, Synd nog så uppger djuraffärer ofta dålig information ..

MangoPeperoniOwner
0

#20 Japp, det är nästan precis som McDonald's , anställer lite vilka som helst, fast ofta vet dom..

membeel
0

# 21, Ja, ungefär .. mja, skulle inte hålla med om oftast .. man kan lyssna på vad dom säger, men man bör vara kritisk .. och sen kan man ju råd fråga någon annan (:

MangoPeperoniOwner
0

aaa….