Oreggade uppfödare
Hej , jag skulle vilja göra en liten privat koll se hur många oreggade uppfödare vi är =)
Jag är väl först ut då
Noomie och andreas hamstrar har vi . Vi föder upp guldhamstrar i alla hårlag.
färger vi föder upp är svart/gult skp. sen är det rost choklad..och sist är det creme och sobel. Som vi håller LÅNGT i från det gula =)
kramar Noomie
Jag var helt säker på att du var reggad?! Hur kommer det sig att du inte är det?
Jag väntar på min allra första kull efter min hona och det verkar som att det har tagit sig. Hon brunstar iaf inte. Men för den sakens skull kallar jag mig inte uppfödare ;)
Läste på din hemsida nu att du kommer att bli :)

jag kan ju skriva här för jag har inte fått svar på mitt prov än;) jag föder upp långhåriga guldhamstrar och vintervita dvärghamstrar=)

Jag är oreggad. Kan igentligen regga mig nu men det har inte blivit av pga olika anledningar men jag ska väl snart skicka in min ansökan.. ;P
Jag är mest inriktad på de creme-rost baserade färgerna så som; caramell, bö sobel och koppar. Men även rost, brunörad silvergrå, creme, choklad och annat kan förekomma. :) Ibland även tecknade; bandat och dom spot. Jag har även satin och rex i mina linjer.. ;)
// Nathalie
Då räcker jag väl upp en hand som en ny-gammal uppfödare i liten skala ;)
Jag är oreggad uppfödare, :) hårlag lh, ytterst lite kh.
OKi 5 st än så länge då ;)
tänkte göra en sammanställning senare :)
#1 du måste ha varit medlem i SHF i ett år för att kunna regga dig som uppfödare .
Jag började förra sommaren men blev medlem först i februari =)
Så kan det gå i bland ;P
Jag har en liten uppfödning. Föder upp i färgerna Cinnamon, Mink och Sobel. Andra färger kan förekomma även bandat. I LH. :)
http://empirebroline.blogg.se

jag har precis startat min uppfödning (har bara haft en kull än så länge) och kommer bara föda upp i liten skala till att börja med :)
Jag föder upp vintervit dvärghamster framförallt i färgerna mandarin, mandarin pearl, sapphire pearl och agouti pearl =o)
putt
är ännu oreggad uppfödare.
har mest kh i övervägande svart. nf förekommer på köpet.
bor i sthlm,järfälla.
inga parningar planerade på ett tag,tar en paus ett tag
Puttar upp denna då jag vill ha in flera namn …jg göra en sammanställning på uppfödare här på HiF
Vill även ha alla reggade namn
glöm inte internet adresser och en pres av eran uppfödning som jag kan sätta ut…kram Noomie

Jag är oreggad och har ej haft en kull än men den kommer i höst=)
Vi reggade finns väl redan i en artikel? :o)
#14 Klart du ska bli uppfödarkollega gumman sen…börja med en kull så är du fast sen..hihi…
jo det är ju sant men där står ju även de som inte är med på HiF
jag vill ha alla på HiF :)
Hade du tänkt en lista eller 2 en för reggade och en för oreggade?
jag tror vi kör 2 va? eller så delar jag upp dem i 2 avdelningar i en artikel ..äh det löser sig senare. :)
Måste ju först få ihop alla namnen. Men jag tror jag kommer ta alla uppfödare i en och dela upp dem i regaade och oreggade nu när jag tänker lite
kram
Det bästa är att ha en för reggade uppfödare och en för oreggade, för att folk ska veta vilka djur som får stamnamn på djuren.
Ja du bör nog ta de reggade i en egen lista :o) och de oreggade för sig. Sedan får du ju flytta över dem när de blir reggade såklart :o)
hehe Jag menar ju givetvis att förtydliga oreggade och reggade, ni kommer se sen när jag är klar :)
Jag har precis börjat.., föder upp dvärghamstrar, ryska och kinesiska (har inte lyckats få någon kull än..)
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Men ryska dvärghamstrar finns ju inte :P Bara isof Vintervita
Det är vintervita, Hanen är agouti och honan är saphire. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag håller på att starta hobbyavel på vintervita dvärghamstrar. Men har inte fått någon kull änu.:/
oki nice
finns ju reggade uppfödare i tex sydsvenska smådjursföreningen,kommer de på listan över reggade el är det bara shf reggade som blir med på reg listan?
hehe vi gör ett 3e namn så blir det så bra SÅ
reggade i sydsvenska eller nått :)

Så finns ju lilla jag också :-)
jup i know …skrev upp dej
kram
Ja, jag och min dotter har fått vår första kull från Vim och Cantadou. Inte kan vi kallas uppfödare, men det är något vi vill pyssla med.

Jag har precis också startat min uppfödning. Föder upp endast kh i färgerna svart och cinnamon fast det vet du ju ^^
#26 Har nu fått min första kull för ett bra tag sen nu :)
Sen har vu ju lilla mig också jag är oreggad och jag föder upp svart-baserade färger och gult. I teckningen bandat och skp. Endast i lh.
Jag får kullar lite då och då med svartbaserat och rost.
Jag kan nog kalla mig oregistrerad uppfödare.
Jag är oreggad uppfödare, föder upp i liten skala. Har inte riktigt bestämt färginriktning än, men även om jag vill föda upp enbart kh så småningom så blandar jag just nu in lh för att komma framåt i mitt avelsarbete.

Sen så finns vi oxå… Har Campbells o Guldar. :)

jag är inte regad men jag har haft uppfödar namn i Shf i början av 1990
jag födder upp
Guldhamstrar : Silver grå, Silver Svart, Sobel, Skp och DS i olika färger.