Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 894 ggr
Imasy
0

Nf skp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hona i min kull, som jag är bombens på att hon är skp, då hon har lite ljusare fläckar på vissa ställen, om än jättesvåra att se.

Har dock aldrig sett en nf skp i verkligheten, så vad tror ni om lilla Ida Idomin? ;)

Tycker iof inte att bilderna gör henne rättvis, mycket enklare att se i verkligheten.

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Imasy
0

Asa-N
0

Vad är det för färg på föräldrarna?

Imasy
0

pappan är cinnamon, mamman är svart bandad, men troligtvis skp.

Asa-N
0

Nu är det ju inte de tydligaste bilderna men jag tycker inte hon ser skp ut…. men skp är inte "min" färg, men i mina ögon ser det ut som en "vanlig" nf med "dåligt" band.

Imasy
0

Det som är så lustigt, är att när de började få färg, var denna donna ljust chokladbrun, inte sådär svart som nf:are blir.

Fläckars syntes betydligt bättre tidigare, än vad de gör nu.

Guldgruvans
0

Är hon rost må tro?

Pappa Legolas är ju efter en r.ö rost pappa.

Asa-N
0

#10 nej nf är det, kolla kindteckningarna på bilden i #1 o 2, rost har inte de vita halvmånarna.

Asa-N
0

Ursäkta Imazy om jag tränger in i din tråd, här är en rost, min Bazooka. Stor skillnad i färgen mot Imazys hamster här

Imasy
0

Neee, hon ser då nf ut iaf ;)

Det som förbryllar mig var att ag först trodde hon var en choklad unge, men det var hon ju inte visade det sig.

Guldgruvans
0

#11 Här är min rost utan umb, hon har med vita halvmånar! En rost har ju med vita halvmånar om den inte är umb.

Men däremot såg jag ju att det är en nf som är på bilderna då min är mkt ljusare i färgen och kindteckningarna. Det är så suddiga bilder så skp ser man inte då.

Guldgruvans
0

#13 det var ju därför jag antog att du beskrev en rost, p.g.a den bruna färgen som liten.

Här är en bild på min b.ö silvergrå som såg ut som rost först.

Imasy
0

Hon har lite gulare fläckar vid nedre kanten av bandet, ungefär där en hane skulle ha haft sin doftisar.

Mikis75
0

Min Alexandra är tydligen NF skp/vit… eller hur man nu säger :-) Jag kan ingenting om färger å sånt än…

Kanske inte snyggaste bilden… men man ser dom ljusa fläckarna.

Mikis75
0

En till…

Englatassens
0

#17… Japp.. d e en Nf Skp/Vit!!Kyss

Imasy
0

Fläckarna på din syns mycket mer är på min, på min så sitter de mer "inbakade" med ordinare färg eller vad man ska säga :) 

# 19

är den inte bandad? alltså skp bandad?

Guldgruvans
0

En skp som har band eller dominant spot kallas skp/vit.

Men ja eg. är det en skp bandad.

Imasy
0

Nu har Lisa sett nya bilder på donnan, och hon har sagt att hon ser ut att vara en nf skp/vit, så nu var problemet löst ;)