Tanja har nog svansknyck..
Nu har jag gått väldigt länge och väntat på att Tanja ska brunsta som ni vet..Hon och Molle bara bokstavligt talat leker med varandra och är typ bästa vänner..
Upptäckte igår att Tanja hade en litenliten bula på svansen, kan detta vara svansknyck? Jag kan inte mycket om det och vill lära mig mer.. kan det va df hon inte brunstar? Eller hör de inte alls ihop?
Sjukt ledsen blev jag när jag upptäckt det..ville VERKLIGEN ha ungar efter henne..!
Mvh Malin
Det låter som en knyck men säkert kan jag inte säga utan att känna. Men det har inget med hennes brunst att göra.

Nja, det kan vara så mycket när hamstern får ngt på svasen… de knyckar jag jar känt på har absolut inte varit små bulor. Utan det låter mer som förstorad kota eller kanske nån proteinchock. Ger du en massa protein i olika former? Kan du massera på bulan så att den försvinner?
#2 menar du att bulan kan vara där för att hon får för lite proteiner? Dom får ofta (inte varje dag men varannan ungefär) olika grönsaker, gräs, pasta, ris osv osv.. det som blir över av vår mat med andra ord :P (inget som är kryddat!)
Det är väl bäst att inte avla på henne om det är svansknyck..
Jag kan försöka se om det går att massera bort den.
en av mina hade en bula på svansen.
den gick bort när jag drog ner på proteinerna,den hade en sk proteinchocksbubbla
amen usch vad hemskt :( vill ju inte att hon ska dö!

#5 Dö? Varför skulle hon dö för?
#3 Nepp, jag menar att hon för mycket proteiner och det kan visa sig bla. genom att hamstrarna får en bubbla på svansen - dvs. en proteinbubbla.
Detta är dock inget som är bevisat vad jag vet, utan mer relativt säkra teorier.
Men det verkar hon ju inte ha fått utifrån den mat du säger. Prova att massera bort den, det kan ju vara förstorad kota eller bruten svans också. De svanknyckar jag kände på Hallsberg var helt klart allt annat än en liten bubbla på svansen - det var hemska!
haha.. hon menade att bulan gick bort när hon drog ner på proteinerna, inte att hamstern dog… :)
haha onej jag missuppfattade helt :P:$*skäms!* jag trodde hamstern "gick bort" som man också kan säga :P
Tanja ska få en stormassage och så får jag se vad som händer, nu blev jag lite gladare o inte helt försjunken i tankar på att de va svansknyck att hon kunde dö om bulan försvann xD
Hur känner man skillnad på protienbubbla, svansknyck å bruten svans?? :)
Putt, nån som kan svara på min fråga? ;)